Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mdh schreef:Ik haal deze gewoon bij de paardenwinkel. Deze heet equivital pasta.
bonita_00 schreef:Ik heb ook een vraagje over vitaminespuiten. Ik heb namelijk ook equivital pasta gekocht maar weet niet hoeveel doseringen ik aan mijn D pony en B pony moet geven, helemaal of de helft? Hij heeft 25 doseringen en op de verpakking staat 25 doseringen voor paard en koe, vallen daar ook pony's onder? Of moet ik minder geven? (Ik heb twee vitaminespuiten)
Maar nogmaals ik weet het niet zeker. sowieso schreef:ik heb altijd begrepen dat paarden een bepaalde heoveelheid vitaminen kunnen opnemen, teveel in een keer geven (spuit) is dus zonde omdat dit er met de urine weer uitkomt. Het is dus verstandiger om vaker een kleine hoeveelheid aantevullen op de momenten dat het nodig is. Bijvoorbeeld tijdens het verharen doormiddel van het geven van een vitaminepoeder.
Voor de nieren is het misschien verstandiger om een stofwisselingskuur te geven of een homeopathie kuur die reinigt.
xjudithx schreef:Bedankt mdh. Mijn pony heeft pas geleden een antibioticumkuur gehad omdat hij bloed plaste. Er is nog steeds kans dat hij wat aan de nieren heeft. Is het dan wel verstandig om een vitamineshot te geven?