Hallo !
Ik zal even kort mijn verhaal vertellen. September 2006 heb ik een nieuw paardje gekocht, een veel te dikke merrie. Bij ons is ze dan wat afgevallen maar niet echt genoeg omdat ze constant op een weide met veel gras stond. Maar sinds december 2007 staat ze op de manege, omdat haar weidemaatje gestorven is en omdat we binnenkort een wedstrijd hebben. Maar ze mocht best nog wel wat afvallen dus kreeg ze elke morgend en avond een witte schep eten & s'avonds nog hooi en wortels, overdag stond ze op een weide met kort gras. We zijn dan ook hard beginnen trainen, ze is dan ook heel wat afgevallen en ze was mooi op gewicht. Maar sinds 2 weken, begon ze toch wel echt te mager te worden, ze krijgt nu een zwarte schep eten smorgens en s'avonds, dus terug een normale portie, maar ze blijft maar afvallen en ze is echt ingevallen vanachter en haar ribben komen er stilaan door. We zijn zowiezo vanplan om bloed te laten trekken volgende week. Verder is ze wel nog even werkwillig en opgewekt als anders, dus echt ziek is ze niet. Maar heeft iemand een idee van wat dit zou kunnen zijn ?
Ik heb ook zoal is rondgevraagt, en sommigen denken aan vitamine (E) tekort of bloedwormen ( hoewel ze wel altijd optijd ontwormd is )
Ik begin me stilaan wel wat zorgen te maken