paard wil nieuw voer niet eten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beeker

paard wil nieuw voer niet eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 19:44

Mijn paard zit nu in de laatste 2 maanden van haar dracht. Ik geef haar nu speciaal voer voor drachtige merries maar dit vind ze absoluut niet lekker. Ze eet er geen hap van. Zelfs al meng ik het met het oude voer, als er nog maar een handje voer doorheen zit hoeft ze het al niet meer.
Heb een paar dagen geprobeerd het haar toch te laten eten door haar gewoon niets anders naast het hooi te voeren in de hoop dat ze van de honger gaat eten en smaak te pakken krijgt maar niets werkt. Heeft er iemand anders dit ook wel eens gehad? Wat kan ik door het voer doen om het lekkerder te doen lijken? Heb al appel enzv geprobeerd maar die vist ze er gewoon tussenuit.
Hoop dat iemand een tip heeft anders schakel ik maar weer over naar het oude voer.
Alvast bedankt.

jessica_

Re: paard wil nieuw voer niet eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:47

Misschien kun je er een soort van slobber van maken, warm water, peen, appel, brood erbij + het voer. Laten afkoelen en dan voeren? Lachen
Of iets wat ze echt heel lekker vind, muesli misschien.
Ik zou het ook niet weten anders. Veel succes iig!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:49

Als ze het goed deed op haar oud/ gewone voer, dan zou ik dat weer voeren. Geef haar een extra shot vitamine met zo'n wormenspuitvariant en voer evt muesli ofzo bij. De merrie's bij ons op stal eten ook geen brok voor drachtige merrie's, vinden ze niet lekker dus die krijgen gewoon weer hun eigen brok, iets meer dan normaal, gemengd met muesli en veel fruit. Vork
Daarbij ken ik genoeg merrie's die helemaal geen aanvulling hebben gehad en een gezond veulen op de wereld hebben gezet en zelf ook gezond zijn gebleven.
Ik heb liever dat ze goed blijven eten van normaal voer dan dat je speciaal voer geeft wat ze niet eten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:34

Mijn merrie at toendertijd ook niet graag de merrie-veulen brok, na een paar dagen is ze eraan gewent, maat jouw paard eet helemaal niet dat weet ik niet hoe je dat aan moet pakken behalve wat hierboven al is gemeld.
Mengen met veel lekkers.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:56

als zij het ook niet met een mengeling wil eten dan zou ik haar gewoon haar gewone voer geven, wel iets meer daarvan en daarbij extra dingen zoals peen (dagelijks) vitaminekuur (wekelijks) zodat zij toch voldoende binnen krijg en let wel het veulen neemt wat het nodig heeft dus als de merrie er goed uit blijft zien (en niet inval bedoel ik daarmee of dof in de vacht wordt) zou ik mij geen zorgen maken.
Succes de komende periode en dat de bevalling voorspoedig zal verlopen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:02

of misschien een ander merk merriebrok proberen? Verschilt ook nogal. Wat voer je nu en wat voerde je eerst?

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:43

Ik voer cavalor voer. Normaal 02 en nu dan probreed. Het lijkt best op elkaar maar er zit denk ik een luchtje aan. Ze eet het nu trouwens wel op. Het is niet haar eerste keus want ze begint eerst aan haar hooi maar vervolgens eet ze het voer toch op dus wie weet gaat ze het nog lekker vinden. Het is toch altijd al een beetje een autistisch Knipoog paard dat slecht tegen veranderingen kan dus wie weet.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips, anders was ik idd maar weer teruggeschakeld naar haar oude voer.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:49

wij doen het ook als een paard drachtig is
wij mengen altijd omda we weten da onze paarden niet zo fan zijn van da ander voer
we doen dan
BV: 2 kilo oud voer en 1 kilo van die speciale brok onder elkaar dat eten ze meestal wel anders moet je alleen van je oude voer geven maar dan iets meer !!