wat gebruiken jullie voor spieropbouw van 3 jarige ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arezzo

wat gebruiken jullie voor spieropbouw van 3 jarige ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 09:52

behalve training dus, welke supplementen hebben jullie ervaring mee ?

Rindin

Re: wat gebruiken jullie voor spieropbouw van 3 jarige ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:56

Geen.. Ik zou mijn driejarige gewoon brokken geven en lekker gaan trainen. Als je lekker veelzijdig traint, zitten die spieren er zo op.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:58

Ik geef jonge paarden, of paarden met weinig bespiering, die een extra zetje nodig hebben, Equitop Myoplast. Werkt perfect, vind ik persoonlijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:38

Een driejarige mag af en toe rustig aan wat doen, geen werk maar meer voor te leren, verder krijgt je paard de gewenste bespiering vanzelf als je meer gaat doen, daar zou ik persoonlijk nog even mee wachten.
Het kan ook zijn dat jouw paard verder uitelkaar moet groeien en sommige zijn daar gewoon wat later mee.
Ik zou geen supplement geven, maar gewoon goed voer en voldoende weidegang, daar worden ze groot en sterk van.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:53

Mijn bijna 3 jarige krijgt ook niets speciaals, gewoon 1,5 kg brok per voer beurt en kruiden meusli daar krijgt hij lijnzaad en fenegriek door, en heeft vanaf zijn 2de jaar pavos podo gehad, En hij is nu wel al ontzettend gespierd.
Dus meer dan gewoon normaal voeren en goede training valt er weinig te doen. Dat komt vanzelf wel.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:55

PinkyBubble schreef:
Mijn bijna 3 jarige krijgt ook niets speciaals, gewoon 1,5 kg brok per voer beurt en kruiden meusli daar krijgt hij lijnzaad en fenegriek door, en heeft vanaf zijn 2de jaar pavos podo gehad, En hij is nu wel al ontzettend gespierd.
Dus meer dan gewoon normaal voeren en goede training valt er weinig te doen. Dat komt vanzelf wel.

Niets speciaals? Ik vind dit nog al een lijst. Dit krijgt mijn sportpaard van 12 niet eens, en die loopt Z.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:01

rindin schreef:
PinkyBubble schreef:

Niets speciaals? Ik vind dit nog al een lijst. Dit krijgt mijn sportpaard van 12 niet eens, en die loopt Z.

Tsja dit is voor hem niets speciaals Knipoog hij heeft gewoon 1,5 kilo nodig 2 keer per dag En dat jou sportpaard het niet krijgt sja, daar kan ik vrij weinig aan deon.
Ik bedoelde met niets speciaals dat ik hem geen supplementen en andere troep egef behalve de fenegriek en de lijnzaad, want er is niet veel speciaals aan supplementen om je paard gespierd te krijgen behalve annabole Clown

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:19

Mijn mening is, dat als je naast gewoon brokken al dingen gaat bijvoeren dat het wel iets speciaals is. Was geen aanval hoor, leek in mijn ogen gewoon een rare zin Knipoog
Ik ben van mening dat je een 3 jarige niet te veel "rare" dingen moet geven. In de natuur krijgen ze alleen gras, bij ons is dat kuil / hooi. En omdat je er op rijdt en dus meer energie van hem vraagt, krijgt ie ook brokken. IK zou niet meer geven dan dat, tenzij hij aangeeft dat hij meer nodig heeft.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:21

rindin schreef:
Mijn mening is, dat als je naast gewoon brokken al dingen gaat bijvoeren dat het wel iets speciaals is. Was geen aanval hoor, leek in mijn ogen gewoon een rare zin Knipoog
Ik ben van mening dat je een 3 jarige niet te veel "rare" dingen moet geven. In de natuur krijgen ze alleen gras, bij ons is dat kuil / hooi. En omdat je er op rijdt en dus meer energie van hem vraagt, krijgt ie ook brokken. IK zou niet meer geven dan dat, tenzij hij aangeeft dat hij meer nodig heeft.

Jep, daarom dus.
De meusli was hij al gewent aan voor hij bij kwam en dat heb ik gewoon aangehouden Lachen en ben het ook geheel met je eens hoor, maar bij ieder paardje is het natuurlijk anders. Lachen

Weer ontopic, Paarden hebbe gewoon niets nodig om 'gespierd' te worden, met de juiste training en geduld worden ze dat echt wel, daar heb je geen supplement voor nodig Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:24

die pavo podo is ook een soort supplement

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:27

kasparonda schreef:
die pavo podo is ook een soort supplement

ja klopt maar niet om hem gespierd te krijgen Clown dat was namelijk OOK de vraag van de TS
WAT geven jullie je paard om hem gespierd te krijgen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:29

niks dus

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:30

kasparonda schreef:
niks dus

DAT zei ik dus ook al Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:32

Haha nou dan is dat duidelijk en kan het topic gesloten worden Tong uitsteken Ik ben het met jullie eens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:34

voldoende goed ruwvoer
eventueel naar behoefte een goed krachtvoer met zo min mogelijk ballast stoffen
en veel vrije beweging buiten het trainen om ...
de meeste paarden doen het daar toch het beste op
er is maar 1 manier om spieren op te bouwen , en dat is spieren gebruiken en voldoende bouwstoffen aanbieden voor het ontwikkelen van ...
je kunt er een hoop instoppen aan poedertjes en middeltjes, maar zonder voldoende beweging doet al dat spul helemaal niets

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:05

Ik heb goede ervaringen met Equitop Myoplast Lachen T'is duur spul, maar mijn paard is er heel veel sterker van geworden Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:05

heb nog niets ervoor nodig gehad wel krijgt ze vitamine E en selenium tegen spierproblemen

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:17

Ik heb ook hele goede ervaringen met equitpo myoplast. Maar zou nog een jaartje wachten voordat je dat gaat geven. Pas als hij wat meer in het werk gaat. Tot die tijd lekker rustig aan doen en dan zijn die spieren nog helemaal niet zo belangrijk.

Voor dat iedereen nou denkt dat ik een 4 jarige wel vol aan het werk wil, dat is niet zo Knipoog