jeetje daar kan je zo veel over vertellen. Dat is helemaal afhankelijk van je paard enz. Ik heb zelf een leuk en interessant boekje. Paard en voer van Andrea Ellis. Misschien kan je daar eens in lezen.
hallo, ik hou graag willen weten woevaak en wat een paard moet eten?
wie kan mijn helpen?
alsvast bedankt!
greotjes soenylover.
poeh dat ligt er helemaal aan wat je allemaal met je paard doet en hoeveel die in de weide staat mijn verzorgpony staat dag en nacht in de weide met inloopstal en die geef ik 1 maal daags brokken en 1 maal daags wat hooi en wortels
Als je uit gaat van een natuurlijke situatie. Dan is een paard zo'n 16 uur per dag aan het eten. Vooral ruwvoer, gras, kruiden. Als een paard gestald is, is het belangrijk om meerdere voerbeurten te hebben (minimaal 4) waarbij vooral ruwvoer gegeven wordt (hooi is mijn voorkeur). Het maag en darmstelsel is erop gemaakt om continu kleine hoeveelheden voer te verwerken. Brok, mueslis ed geef je vooral om vitaminen en mineralen te compenseren en voor extra energie bij inspanning.. Behoefte is per paard individueel maar ga uit van 1 kg ruwvoer minimaal per 100 kg paard.