De voerbak kost nieuw €60,-, zou proberen er tweedehands aan te komen. Wat het compact gras kost weet ik niet, (ik doe er gewoon plakken hooi in), het is een tijd uit de handel geweest, je kan het beste gewoon hartog bellen, even op hun website kijken voor het telefoonnummer.
Ja, de baaltjes kosten inderdaad rond de 7 euro per stuk. Er zijn verschillende kwaliteiten van in omloop. Tot vorige week had ik zeer stoffig spul, maar nu is het echt heel fijn hooi.
Het ligt er ook een beetje aan hoe je paard er mee omgaat, maar je zou ook gewoon een speciekuip kunnen gebruiken of een grote voertrog, zodat je niet zo'n duur ding hoeft aan te schaffen.
mijn paard heeft het de eerste week dat hij op de kliniek stond gehad. Maar na een week lustte hij het niet meer. Afgezien daarvan, vond ik het fijn spul!
Alleen mijn pony krijgt het en mist het 1 en ander aan kiezen. Ik voer dit alleen maar zodat hij nog wat te knabbelen heeft en omdat het dus lekker kort gehakseld is. Hij krijgt een 1/4 kuip per dag en ik doe ongeveer 3 a 4 weken met een baal. Dan is het financieel nog te overzien.
_Inge op bokt (stalgenoot) voert het wel 'normaal', anders zou je het haar eens moeten vragen.
Nee, geen hooi. Wel voer ik mijn pony Seniores Priores, dat is eigenlijk een compleet voer, met alles erin. Verder krijgt hij daar nog sportbrok doorgeweekt. En mais en luzerne. (En dan nog ondergewicht hebben he. )
Ik ben er ook over na aan het denken. Ik weet van de grasmix dat et vrij eiwit arm is, hoe zit dat met compact gras ? compact gras trekt mij meer aan omdat het vrij is van melasse.
Ik heb het uitgerekend voor mijn fries. Van Hartog heb ik doorgekregen dat de indicatie €7.50 per zak kost van 20 kilo. Ik heb een kleine fries tussen de 500 en 550 kg. ik ben uitgegaan van 6 kg ruwvoer per dag (zijn altijd richtlijnen natuurlijk, per paard kan het ook verschillen). Ik kom op ongeveer € 2.25 per per dag uit. Komt op ong. € 68.5 euro per maand voor mij. Is dus wel duurder als hooi. Ik heb het wel iets ruimer genomen. Misschien heb je er wat aan. Ben er zelf ook over na aan het denken.
heb informatie aangevraagt bij hartog en dit is wat voor info ik kreeg:
Gras-mix: - vezelrijk en eiwitarm - de toevoeging van melasse garandeert een smakelijk en gezond ruwvoer - stof- en schimmel vrij - weldaad voor allegische paarden - constante kwaliteit het hele jaar
€8,35 per zak a 18 kg
Compact gras: - 100% gedroogd gras zonder toevoegingen - geperst gras van een nauwkeurig gekozen grasmengsel voor paarden - beschermd folie - zeer compact -> benodigde opslagruimte wordt aanzienlijk verkleind
Ik heb het vorig jaar in de winter gevoerd in die speciale bakken. Prima spul en door die bakken doen ze er lang mee. Helaas is het nu niet leverbaar. Ik was wel duurder uit dan met hooi. Het is vrijwel stofvrij en er zit gegarandeerd geen jkk in.