Merriebrok Aan Ruin ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaMichiels

Merriebrok Aan Ruin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 18:39

Hallo ,
Mijn vraag is redelijk duidelijk ..
Er is mij verteld dat ik eens moet proberen merriebrok aan mijn paard te geven .
Omdat hij mager is en met gewoon voedsel lukt het niet echt.
Hij heeft geen wormen !

Anna.

Sonja_vR

Re: Merriebrok Aan Ruin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:13

sja, sommige paarden kunnen de extra hoeveelheid eiwitten , vit/min die in merriebrok zit goed gebruiken
maar hoe ziet zijn voerschema eruit ?
ruwvoer , wat en hoeveel en krachtvoer wat en hoeveel?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:32

Ik heb het ook aan mijn hengst gegeven, dus aan een ruin mag en kan het ook.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:58

Nagyl schreef:
Ik heb het ook aan mijn hengst gegeven, dus aan een ruin mag en kan het ook.

Misschien wordt ie wel merrie ervan Cool

Nee hoor, ik kreeg dat advies ook. Als je het niet vertrouwt kan je ook seniorenbrok geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:21

VSW --> VS.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 03:42

Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor opfokbrokken dan merriebrokken. Ik weet niet welk merk brok je voert, maar merriebrok voor lacterende merrie`s is veelal gebasseerd op de melkproductie en aanvullend voor de vruchtbaarheid. Opfokbrok is vaak meer toegespitst op de groei van (jonge) paarden en heeft ook effect op de ontwikkeling van volwassen paarden met een ondergewicht.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 06:11

Belangrijke vraag, wie heeft het jouw verteld??

Het kan best werken hoor, vooral als hij wat schraal is, maar ik ga dan toch liever voor een gewone brok met wat extra olie, speciale brokken zitten niet voor niet in een ander zakje en zijn volledig op de doelgroep afgestemd..

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:33

als je je paard wat dikker wil krijgen moet je een rantsoen met bietenpulp geven! daarnaast voldoende hooi. meer brokken geven is vaak geen optie want daar worden ze te heet van en te veel brokken is zowiezoniet goed (sneller koliek, maandagziekte etc.) merriebrokken zijn niet per see slecht alleen hier zitten meer van bepaalde "stofjes" in zoals eiwitten, vitaminen etc. omdat merries die melk geven of aan het einde van de dracht zitten meer nodig hebben. maar pietenpulp is het beste om je paard goed in conditite te brengen

AnnaMichiels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 11:11

_marlies_ schreef:
als je je paard wat dikker wil krijgen moet je een rantsoen met bietenpulp geven! daarnaast voldoende hooi. meer brokken geven is vaak geen optie want daar worden ze te heet van en te veel brokken is zowiezoniet goed (sneller koliek, maandagziekte etc.) merriebrokken zijn niet per see slecht alleen hier zitten meer van bepaalde "stofjes" in zoals eiwitten, vitaminen etc. omdat merries die melk geven of aan het einde van de dracht zitten meer nodig hebben. maar pietenpulp is het beste om je paard goed in conditite te brengen

Oke !
Dank je voor de tip , ga ik zeker eens proberen !