Hoe paard dikker krijgen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Hoe paard dikker krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:15

Mijn paard is na de vakantie erg afgevallen, je ziet zo zijn ribben als hij een beetje omlaag staat met zijn hoofd. Hij is 100% gezond, krijgt zijn wormenspuiten optijd, heeft vorige week zijn laatste wormenspuit gekregen.(laatste in de zin van de laatst gegeven keer, natuurlijk krijgt hij steeds weer)

Nu heeft hij toen wij op vakantie bij anderen mensen op de wei gestaan. Aangezien hij niks zou doen heb ik gezegd dat hij 0,5 kilo brok nodig heeft ipv 1kg die hij normaal krijgt. Zo gezecht zo gedaan, die mensen hebben het echt goed gedaan hoor.

Maar nu thuis na 1 week trainen zie ik hoe dun hij eigelijk geworden is. Hij is altijd al moeilijk geweest met gewicht enz. Swinters is hij kei dun, kan je geven wat je wilt het werkt niet. Zomers toch wel een goede conditie qua buik enz ( haha, dat klinkt raar). Dus niet wil ik hem dan toch weer wat meer voer geven. Maar wat is nou de juiste hoeveelheid ? Even wat feitjes

- hij is 9
- hij weegt zo rond de 500/550 kg
- wordt elke dag getraind op ±L2 nivo
- krijgt 3x per dag eten (ruwvoer)
- krijgt 1x per dag brok enz.

hoeveelheid:

- s'morgens 2 plakken hooi
- s'middags 1 plak hooi
- s'avonds 2 plakken hooi

Ddan krijgt hij s'avonds ook nog brok, 1 kilo. Muslie, een handje. Granen ook een handje.
Leek mij toch echt genoeg. Verder is er geen wei bij.(niet het discussiepunt, ben nog op zoek)


Wat zouden jullie meer geven ? Zit zelf te denken aan smiddags dan nog een plak extra, dus totaal op een dag 6 plakken. En dan nog een halve kilo brok erbij, dus totaal 1,5 kilo. Is dat een idee ? Of zouden jullie het anders doen ?

Anoniem

Re: Hoe paard dikker krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:17

Ik denk dat je idee idd niet verkeerd is Lachen
Ik zou zeker meer hooi gaan voeren
De hoeveelheid hooi die jij opnoemt krijgen mijn paarden in de winter ook, die dan nog wel gras hebben Lachen

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Hoe paard dikker krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:49