Welk voedingsupplement/brok voor ondersteuning spieropbouw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Welk voedingsupplement/brok voor ondersteuning spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 21:09

Mijn paard heef 1 jaar stilgestaan en langzamerhand wordt ze meer getraind. Ze staat vrijwel de hele dag op de wei, wordt 's-ochtends indien nodig bijgevoerd met hooi en 's-avonds krijgt ze een halve schep structuurmuesli (equiral) en een grote berg hooi.
Aangezien er nog heel wat spieren opnieuw opgebouwd moeten worden wil haar ter ondersteuning iets extra voeren.
Wat is verstandig brok voeren? En welke? Of een voedingssupplement, bijv. Pavo vital?
Ik hoor het graag.

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Re: Welk voedingsupplement/brok voor ondersteuning spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:37

je hebt volgens mij muscle builder (paardendrogist heeft het geloof ik) Je moet je paard daarbij wel dagelijks trainen, anders heeft het geen nut. Daarnaast zijn er natuurlijk heel veel vitaminensuppl. waardoor je paard beter in z'n vel gaat zitten. suc6

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Welk voedingsupplement/brok voor ondersteuning spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:09

Talonius schreef:
Daarnaast zijn er natuurlijk heel veel vitaminensuppl. waardoor je paard beter in z'n vel gaat zitten. suc6

En er zijn er zoveel verschillende vandaar mijn vraag voor ervaringen Haha!

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Welk voedingsupplement/brok voor ondersteuning spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:07

Om echt spieren op te bouwen, waar je dus ook bij moet trainen, kan je Muscle Toner gebruiken van Equimins. Dit is op basis van Gamma Oryzanol (zeg maar een natuurlijke anabole op basis van rijst) en Creatine. Als je je paard lang, en intensief wilt trainen dan kan je Advance Concentrate van Equimins geven. Dit is een multivitaminen en mineralen. Beide producten kan je bestellen bij Pardoes Aurora (www.paardenproducten.nl)

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Welk voedingsupplement/brok voor ondersteuning spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:30

Spier support van de Groene Os. Dat gebruiken de meeste bij mij op stal als het nodig is.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Welk voedingsupplement/brok voor ondersteuning spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:49

Ik heb hele goede ervaringen met Equitop Myoplast, en uit andere topics blijkt dat vele bokkers dat met me eens zijn Haha!. Relatief best duur maar werkt echt super, uiteraard in combinatie met verantwoorde training!