Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 13:04

tja, zie titel.
Ik zit er aan te denken om Myoplast bij mijn merrie te gaan bijvoeren. ze heeft de steun gewoon nodig voor haar spieropbouw.
nu is mijn vraag of je uiteindelijk er ook weer mee kunt stoppen, of dat ze dan weer invallen.
graag hoor ik jullie ervaringen.

joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:09

Ik heb het ook tijdelijk gevoerd, ben na 2 potten gestopt. Mijn paard zat na een kwakkelperiode niet goed in haar vel, en daarom had ze ook wat steun nodig.

Ze had er echt baat bij! Na de kuur zat ze echt duidelijk beter in haar vel, en viel ze niet meer in. Het is inmiddels al 4 jaar geleden, maar daarna heb ik het tot nog toe niet hoeven voeren. Het werkte bij haar gewoon als steuntje/duwtje om weer in conditie te komen.

Suc6!!!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:12

Ik heb in de eerste helft van vorig jaar twee 'kuren' gegeven toen mijn paard aan het opbouwen was na een blessure en ik heb er gewoon mee kunnen stoppen zonder dat mijn paard terugviel
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-08-07 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:12

Ik voer nu vitamine E met selenium bij, maar overweeg ook Myoplast. Gezien de prijs van dat goedje hoop ik eigenlijk ook wel dat het niet altijd bijgevoerd hoeft te worden. Ik ben dus ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:14

Ik heb het mijn paard 2 jaar terug gegeven. Na 2 potten ben ik gestopt. Hij zat super in zijn vel!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:50

Ik heb 1 pot volle dosis opgevoerd en sindsdien ben ik het blijven voeren, 1 schepje per dag en dan doe je 2 maanden met een pot, dat is nog wel te overzien Ja.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:46

Mijn paard heeft het ook gehad, toen ie net onder het zadel was. Dus bijna 4 jaar geleden.

Hij heeft 2 potten volle dosis gehad, 2 potten vind ik eigenlijk ook wel het minimum.

Denk erover om hem nu weer Myoplast te gaan voeren want hij heeft 4 weken stilgestaan en dan wat Remember zegt.

anouska2
Berichten: 144
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:47

Ik heb ook 2 potten myoplast gevoerd na een blessure. Mijn paard knapte hier wel van op, maar ben daarna gestopt. Ze is qua bespiering niet teruggevallen

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: Myoplast, eenmalig kuurtje of altijd op onderhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:42

Bedankt voor de reacties, ik ga maar een potje bestellen! 2 wilde ik zeker als minimum gebruiken. ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren.