Judje schreef:Tja, zelf zou ik toch kiezen voor een standaard Basisbrok (zelf voer ik Havens, maar ook Pavo en Subli zijn goed en ze doen niet echt voor elkaar onder) en daar hoef je echt niet zoveel van te voeren als op de zakken staat aangegeven.
Maar in de basisbrok zit dus meer dan alleen vitamine en mineralen en dat wil ze juist niet. Heeft de pony met 3 uurtjes werk per week ook helemaal niet nodig.
Judje schreef:Als je de Shet een kilo per dag voert zou dat voldoende moeten zijn
Zo dan, vind ik echt wel een béétje teveel hoor!
Judje schreef:Als je voor een koek kiest krijgt je paard ineens HEEL veel voedingsstoffen binnen
Vitamines en mineralen. En wat haalt het uit dat ze ineens genoeg voor een dag binnen krijgen? Het is geen overdosis hoor!
Judje schreef:Daarom is het voeren in kleine porties erg belangrijk en is het belangrijk dat je het paard geen koek of brok voert op een lege maag.
Dus paarden die de hele dag op stal staan, allang door hun portie hooi heen zijn, of als ontbijt brokken krijgen, mogen eigenlijk niet eten?
Ik moest hier even op reageren, want ik ben het met je héle bericht oneens. Die koeken zijn daarvoor geproduceerd, je geeft ook aangepast aan gewicht en het is er juist voor dat ze al die andere troep die ze niet nodig hebben uit gewone brok e.d. niet binnen krijgen.