Waarom eet mijn paard geen glucosamine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Waarom eet mijn paard geen glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:31

Hoeveel Glucosamine geef je dan per voerbeurt? En dan bedoel ik alleen de Glucosamine en niet de andere stoffen.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Waarom eet mijn paard geen glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 11:37

Het is niet alleen glucosamine, maar er zit in elk geval ook vitamine C bij in (ik praat even uit mijn hoofd want ik ben niet op stal), het is dus een gecombineerd supplement. Ze moet per dag in de opstartfase 40 mg krijgen (= 2 schepjes), dus ik probeer dat 's middags en 's avonds te doen. Ik moet het nl zelf geven omdat ik het met muesli en water meng zoals je gelezen hebt, en dan gaat het niet met de standaard voerbeurten op stal mee.
Volgens de instructie op de pot is het 40 mg voor een paard van 500 kilo en ze weegt 520.

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Waarom eet mijn paard geen glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:08

Het is belangrijk dat je weet hoeveel Glucosamine je geeft. Als onderhoud geef je 5.000 mg per dosering, heeft het paard artrose geef je 10.000 mg per dosering. Dit als je puur Glucosamine geeft, zit er bv. Chondroitin of Hyaluronzuur in dan wordt dit weer minder natuurlijk. Als je minder geeft dan dit heeft het absoluut geen effect.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Waarom eet mijn paard geen glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:13

Mijn verzorgpaard kan ook best lastig zijn met medicijnen. Toen ze laatst nieuwe medicijnen kreeg, heb ik er slobber van gemaakt en uit mn hand gevoerd. Na een tijdje at ze het het ook uit dr voerbak. En nu ook als het er los doorheen zit in plaatst van door de slobber.