Bijvoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manjafiek

Berichten: 358
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Vlakbij Rotterdam

Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 16:33

Ik rijd een IJslander. Deze ijslander is echt een beetje dik. Hij heeft de hele dag onbeperkt gras voor zijn snuitje. Hij is inmiddels 14 jaar oud. Ik wil wat meer met hem gaan werken. Dat houdt in 3 x per week een buitenrit van 1 uur of iets langer en daarnaast 1 of 2 dagen beetje wandelen a 30 minuten per dag. Nu is mijn vraag... eigenlijk moet hij misschien wat soberder (minder gras) hebben. Aan de andere kant ga ik hem wat meer beweging geven. Is het nu gewoon een kwestie van afwachten of hij wat vet kwijt raakt? Of zou hij ook wel wat extra vitaminen of iets kunnen gebruiken omdat ik hem wat meer ga laten werken? In de winter krijgt hij hooi bijgevoert. Maar heb nu zoiets van...oke hij is wat dik....maar misschien krijgt hij ook niet de juiste voeding als ik met hem aan het werk ga?

Airborne
Berichten: 68
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:23

Als het land erg vol is en je pony te dik dan is het inderdaad erg goed om wat meer met hem te gaan doen.
Bijvoeren zou ik niet doen want dan blijft hij dik. Je zou eventueel voor wat extra vitamines vitaminekoeken kunnen geven te koop bij de veevoederhandel.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:38

ik denk dat je met een goede liksteen een heel eind komt Lachen
zeker omdta het land zo te horen vet genoeg is Knipoog
en hij wat spek te veel heeft zou ik er geen krachtvoer bij gaan geven
hooguit een vitaminebrokje of zo een pavokoek ofzo ...maar geen normale brok of muslie

Anoniem

Re: Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:18

Vitaminebrokjes kunnen wel opzich. Die zijn juist speciaal voor sobere rassen. Krachtvoer is imo niet nodig.

Manjafiek

Berichten: 358
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Vlakbij Rotterdam

Re: Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 08:18

Hai!
Dank voor jullie reactie. Ik zat zelf idd niet aan krachtvoer te denken maar misschien kan hij idd wat vitaminen of zo'n pavo 1/2 koek gebruiken na het rijden. Dank voor het meedenken!