Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hap
Berichten: 178
Geregistreerd: 12-10-06

Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 08:17

Hallo heeft iemand een tip om het imuumsysteem van mijn drachtige merrie te versterken.
Ze heeft de laatste tijd een verminderde weerstand dat uit zich in spierverzuring ,vastzitten in de rug, mok en een schimmelinfectie op de huid.
Ben zelf erg gesteld op homeopatische middelen en zoek een puur echinaceaproduct of iets anders wat geschikt is tijdens de dracht. Wie kan mij helpen?

Droombeestje

Berichten: 28
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:45

Misschien eens raad vragen aan de Dierenarts?

hap
Berichten: 178
Geregistreerd: 12-10-06

Re: Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:13

Raad heb ik al gevraagd wat betreft de rug die adviseerde fysio en daar ben ik nu mee bezig. Maar denk zelf dat de problemen van haar rug komen vanuit de darmen want haar buik is erg gevoelig. Singeldwang die steeds erger word ondanks dat het zadel goed ligt heb ik reeds na laten kijken. En heb gelezen dat paarden met een slecht imuumsysteem extra vatbaar zijn voor schimmels dat heeft ze nog nooit eerder gehad en ook geen mok. De behandel methoden voor deze 2 dingen zijn mij bekend maar pak liever de oorzaak aan.

ellepel

Berichten: 47447
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:45

wat krijgt je dier nu voor voeding?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:28


Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:32

had van iemand de tip gekregen om elke dag een halve rode biet te voeren. Goed voor weerstand en doorbloeding. Heb dit nu al 2 periodes gedaan en merrie ziet er super uit, geen last van dikke benen. Moeten wel verse bieten zijn, geen gekookte

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Imuumsysteem versterken drachtige merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:58

Mijn merrie heeft ook snel last van een slecht immuunsysteem e ook gevoelig op de stofwisseling. Zei is ook dragend. Ik geef Lijnzaadolie en Vitamine E + Selinium. Dit verhoogd de weerstand en ondersteunt de spieren. verder geef ik voor de darmen en dergelijke regelmatig Yakult. Moet zeggen dat ze sinds ze dit krijgt zich duidelijk beter voelt. Verder zou je Echinaforce kunnen geven maar weet zo niet de dosering en of dat kan bij dragende merries maar normaal is homeopathie geen probleem.