suplementen/medicijnen voor peesblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

suplementen/medicijnen voor peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:38

Mijn merrie heeft aan het voorbeen (knie) een lichte blessure aan de aanhechting diepe buiger.
Wie heeft er ervaring met het geven van Chinese kruiden, MSM zwavel of andere medicijnen/suplementen.
Welke resultaten heeft het geven opgeleverd.
Welke kalmeringssuplementen hebben jullie gebruikt om het paard rustig te houden tijden het stappen?

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: suplementen/medicijnen voor peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:02

Heb hetzelfde gehad met mijn merrie. Ik heb haar glucosamine gegeven om de gewrichten soepel te houden. Of het geholpen heeft.. ik weet het niet want ze loopt nog steeds niet helemaal goed. Het kan wellicht ondersteunend gewerkt hebben.

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Re: suplementen/medicijnen voor peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 10:46

Heeft er niemand ervaring met het geven van suplementen?

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: suplementen/medicijnen voor peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:41

Ik heb mijn merrie bij het herstel van een peesblessure een tijde Tendocure van vsm gegeven. Ze is goed genezen, maar ja je weet nooit of het daardoor komt. Het schaadt in elk geval ook!

nati

Berichten: 769
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: langedijk

Re: suplementen/medicijnen voor peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:09

mijnes heeft ook pees blesure gehad,maar geen suplementen, maar bij de heer van toor in wassenaar schokgolftherapie gehad, daarna nog een paar keer controle, nu zei de arts als ik niks van het paard weet en hem nu op de foto zie zou ik niet weten dat hij een peesblesure heb gehad........beter toch! geweldige uitvinding!!!