pony eet opeens slecht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:13

mijn pony at eerst haar etenaltijd graag op. viel aan op haar voer(zoals het hoort) nu zijn we vorige week naar het strand geweest(waar ze erg van heeft genoten).sindsdien eet ze slecht. ze neemt wat happen en daar laat ze het bij. heb al slobber geprobeerd en zemelen(haar favo) maar het is allemaal hetzelfde. haar gebit is goed. is niks verandert kwa voer. ik moet woensdag(hij is er morgen niet) toch de dierenarts bellen dan zal ik het er met hem ook over hebben maar heeft iemand hier ook een idee wat het kan zijn en wat ik kan proberen?

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:43

Wachten op DA

Up_to_Date

Berichten: 3232
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pannerden(gld.)

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:49

Behalve het gebit zou ik het niet weten zo..
Misschien buikpijn?

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:54

ik dacht zelf eerst aan dat het door de trailerrit kwam. daar heeft ze altijd last van alleen eet ze binnen een dag weer normaal.buikpijn ziet er niet naar uit. ze heeft verder helemaal geen afwijken gedrag. ook kauwd ze de eerste happen gewoon normaal en kan ze ze gewoon doorslikken.

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:03

ikke20 schreef:
ik dacht zelf eerst aan dat het door de trailerrit kwam. daar heeft ze altijd last van alleen eet ze binnen een dag weer normaal.buikpijn ziet er niet naar uit. ze heeft verder helemaal geen afwijken gedrag. ook kauwd ze de eerste happen gewoon normaal en kan ze ze gewoon doorslikken.


Mest ze ook normaal? Het kan gewoon zijn dat z elast van haar maag heeft... Of haar tong, of iets anders in haar mond of keel je weet het echt niet zo, en wij ook niet.. Je kan toch even beter helemaal na late chekken want anders gaat ze dalijk vermageren en dat is al helemaal niet lekker ovor je diertje

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:12

mest is normaal tong is normaal keel is niet opgezet. ze heeft net wel redelijk gegeten. had mulie laten weken met zemelen erdoorheen. heb het weer klaarstaan voor morgen. dan maar kijken hoe ze dan weer eet.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:15

Zou toch de DA woensdag ook vragen wat het kan zijn. Ook als ze weer goed eet. Misschien kun je dan in de toekomst dit voorkomen (als het tenminste iets is wat je voorkomen kunt)

Marthe__

Berichten: 41
Geregistreerd: 15-06-07
Woonplaats: Eindhoven

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:29

ik vraag me af wat het is.. ik heb zo ook al veel paarden gezien op de manege.. alleeen willen ze daar daarvoor geen DA laten komen.. Tss... maarja

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: pony eet opeens slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 23:24

ik denk zelf dat het van de trailerrit is gekomen(heeft ze vaker last van gehad). ben alleen vandaag vergeten de dierenarts te bellen(moet tussen 8 en 9) dus morgenvroeg een volgende poging.