Supplementen tijdens/voor springstage?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evikes

Berichten: 926
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Nieuwerkerken

Supplementen tijdens/voor springstage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 10:30

Hallo,

ik ga binnen 2.5 weken op springstage, met mijn eigen paard natuurlijk.

Zijn conditie is goed maar wat ik me afvroeg,
we moeten er 2x per dag rijden (springen) en soms hoogtes die we niet gewoon zijn.

Ik vrees dat mijn paard geen voet meer zal kunnen verzetten na enkele dagen.

Wat kan ik bijgeven om fitter te zijn? Voor het kamp? Tijdens het kamp?

Zijn conditie is wel goed, maar om 2x per dag te springen...

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Supplementen tijdens/voor springstage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:47

Dat is niet met een supplement op te lossen Knipoog... Gewoon de training aanpassen en zorgen dat je ondanks de lessen niet té gek doet, zorg voor een goede warming-up en een hele goede cooling down. Verder tussen de lessen door voor veel beweging zorgen (staan ze op stal of lekker buiten tussendoor?), weidegang is voldoende maar als ze op stal staan probeer dan zo veel mogelijk te stappen.

Evt. zou je de spieren wat kunnen ondersteunen met een spiersupplement, denk aan Vit. E en selenium (maar als je goed sportvoer hebt krijg hij daar al voldoende van Knipoog ), ik heb héle goede ervaringen met Equitop Myoplast maar dat is geen korte termijn oplossing/ondersteuning, dat moet je méérdere weken/maanden voeren voor het beoogde resultaat.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Supplementen tijdens/voor springstage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:59

extra krachtvoer geven en dan niet basisbrok maar echte sportbrok, en een eventuele engerie boost, pavo heeft dat bv wel Lachen

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Re: Supplementen tijdens/voor springstage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:40

Je kunt elektrolyten bijgeven, zeker als ze veel zweten tijdens de training en evt. opkikker. Beide kun je bestellen bij de paardendrogist.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Supplementen tijdens/voor springstage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:44

met elektrolyten uitkijken
dat hoef je echt alleen bij te voeren als er echt heel erg gezweet word...

vit e seleneium is eventueel een idee, maar tis eingelijk mee een conditie kwestie
als de basis conditie in orde is zal je een eind komen , lijkt me ook niet dta je paard twee keer per dag heel zwaar aan de training word gezet maar dat er juist twee keer getraind word om het werk een beetje te spreiden