Lijnzaadkoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Lijnzaadkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 18:45

Ik heb lijnzaadkoeken gekregen, volgens die man was het niet giftig voor paarden, maar voor ik het geef wil ik het toch zeker weten.
Dus mogen paarden lijnzaadkoeken? Natuurlijk geen grote hoeveelheden, maar elke dag een stukje

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Lijnzaadkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:55

Is dat lijnzaad in die koeken onbewerkt of niet? Van onbewerkte lijnzaad die NIET gebroken is mag een paard van +/- 600kg zo'n 200gr per dag. Van gebroken lijnzaad de helft.
Is het gekookte lijnzaad die daarna in een koek is geperst is het blauwzuur er al uit en kan het helemaal geen kwaad.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Lijnzaadkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:47

Het lijnzaad is gestampt om er olie uit te halen, dus het is niet gekookt en wel gebroken.
Volgens die man kon het geen kwaad als ik maar niet teveel gaf.

Dus Anouar (weegt 400 kilo) mag ongeveer 75 gram per dag?

meisje106
Berichten: 48
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Lijnzaadkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:26

Je moet idd niet teveel lijnzaad geven maar door lijnzad laten paarden makkelijker hun haren los en met gras eten krijgen ze veel zand binnen met lijnzaad olie smeert dat zeg maar de maag. Ik voer vaak lijnzaad brokken dit is gemaakt van vlas er zitten niet te veel eiwitten en dat soort dingen in dit kan je dus bijvoorbeeld voeren aan paarden die niet bereden worden ofzo wij voeren het aan de schetlander en hij is wel iets te dik maar lang niet zo erg als eerder. ..

Maar als je niet te veel voert is er niks aand e hand denk ik