een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 16:34

Hallo,

Ik heb nu ong een jaar een paard en ze is meestal met dressuur (bij springen en buitenritten is ze wel weer snel en actief) nog wat sloom/lui en ze is ook moeilijk goed over haar rug rond te rijden omdat ze sterk is en zich eigenlijk altijd wel verzet zo gauw ik de teugels strakker neem. Ik moet altijd eerst een half uur ofzo inrijden ( wat normaal is voor veel mensen en ik vind het ook niet erg) en daarna pak ik haar op. In stap verzet ze zich altijd hevig, in draf gaat ze vrij makkelijk omlaag maar zogauw ik haar korter pak om haar meer bij elkaar te rijden word ze heel sterk en tegen het been en gaat als ze dan omlaag is hangen. In de galop krijg ik haar er weer niet doorheen. De instructrices die ik heb gehad/ heb zeggen allemaal : Dit paard maakt zich erg lang in haar hals waardoor het moeilijk is om haar echt mooi en op een goede manier aan de teugel te krijgen, je moet haar er gewoon even doorheen halen tot ze loslaat zegmaar. Ik kan haar in draf wel aan de teugel krijgen op een goede manier maar dan is ze nog wel te lang en meestal hangt ze ook. Als ik haar dan dus korter pak dan is ze weer helemaal gespannen en verzet ze zich. Ik moet haar er dan eigenlijk gewoon doorheenhalen tot ze loslaat maar ik krijg dan gewoon spierpijn omdat ze zo sterk wordt. Ook merk ik aan mezelf dat ik constant aan het drijven ben want als ik dat niet doe gaat ze weer langzamer. Nu denk ik eraan om haar maar een granenmix voor extra temperament te geven want ik denk dat het grootste probleem toch ligt in haar luiheid. (wat ook deels aan mijzelf ligt)

De tandarts is geweest en haar gebit is in orde. We hebben eerst nog wat problemen gehad met het zadel want de zadelmaker zij dat hij funest was voor dit paard. Toen hebben we de fysio laten komen omdat haar rug vast zat van het zadel. Die zij nadat hij haar weer helemaal los had gemaakt dat het zadel wel goed lag en voor de zekerheid hebben we toen nog iemand laten komen om te kijken of het zadel goed lag. Het zadel ligt dus ook goed volgens mensen die er verstand van hebben. Het ligt er dus eerder aan dat ik niet sterk genoeg ben om haar er helemaal doorheen te halen.

Maargoed, ik zou wel willen weten wat voor granenmix of iets anders echt werkt om de pit erin te krijgen. Als iemand iets anders weet of gewoon een opmerking heeft wil ik dat ook graag horen.

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 22:28

niemand? misschien kunnen de mensen die kijken ook reageren?
vind het erg jammer dat niemand reageert Verdrietig

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:32

Um ik denk niet zozeer dat het met het voer te maken heeft, maar eerder rijtechnisch..
als ik lees: ik moet steeds drijven..

Natuurlijk zou je het wel kunnen proberen met wat extra voer, bv haver. Maar in principe zou ze gewoon voldoende op je been moeten reageren..
En rommelen met voer zou ik niet 'zomaar even' doen..
Wat krijgt ze nu qua krachtvoer?

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 22:37

ze staat op een pensionstal en ze staat de hele dag en nacht op de wei.. en ze krijgt gewoon bix en kuil... dus er mag ook zowieso wel een voedingssuplement bij .. dat kan echt geen kwaad hoor Tong uitsteken en ik heb al geprobeerd om ahar leke keer als ze weer trugvalt een tik te geven maar het helpt gewoon niet. Mijn instructrice zij ook : ja, je zou wel iets kunnen geven voor meer temperament. Maar ik zet het hier neer omdat mensen misschien iets weten wat echt werkt.

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:42

Van op de wei staan kunnen ze ook sloom worden.. Knipoog

Enne wat echt werkt: haver! (uit eigen ervaring, na 2 dagen minder haver, merk ik direct het verschil)
niks geen dynamiet brok blabla

edit: kijk je wel uit dat ze niet téveel krijgt?

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:47

idd haver voeren. Dit geeft snel en in korte tijd veel energie af.
Al die suplementen vind ik alleen maar "geldklopperij". Bovendien kun je van bijvoorbeeld vitamines snel te veel voeren en dat is ook niet goed voor het paard. Geef hem dan liever een liksteen.

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 22:53

bedankt voor jullie reacties! Ik las alleen net ergens dat alleen zwarte haver ofzo werkt en niet gewone haver. Maar hoe bedoel je na 2 dagen minder haver? Clown
En ik zorg wel dat ze niet teveel krijgt.. ik heb al eens gemerkt bij slobber dat ze er heel erg heet van werd.( ik moest dat 2 keer per dag voeren voor een medicijn)

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:58

Nou.. ze krijgt geloof ik 1,5 per keer..
en door een misverstand (degene die voerd, dacht dat ze gehoord had dat wij zeiden dat ze minder moest hebben) kreeg ze toen minder.. (1 kg ofzo ipv 1,5)

Binnen 2 dagen kon ik aan haar merken dat ze 'slomer' werd..
en ik wist dus niks van het minder voeren!

Oja, wij voeren gewoon gele.. hele haver..

Denk idd ook dat veel dingen geldklopperij zijn.. Ja

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:02

Misschien eens een andere instructie Knipoog . Supplement gaat je echt niet helpen, zo ook haver, slobber of wat voor voeder dan ook.
Als het paard echt niets mankeerd, dan moet je eerst toch aan je eigen rijden gaan denken. Dat ze zo moeilijk nagevelijk te krijgen is, dan moet je eerst de oorzaak achterhalen. Dat los je niet op met een supplement.

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 23:20

Eleonoor schreef:
Misschien eens een andere instructie Knipoog . Supplement gaat je echt niet helpen, zo ook haver, slobber of wat voor voeder dan ook.
Als het paard echt niets mankeerd, dan moet je eerst toch aan je eigen rijden gaan denken. Dat ze zo moeilijk nagevelijk te krijgen is, dan moet je eerst de oorzaak achterhalen. Dat los je niet op met een supplement.


Ja maar ze geeft wel makkelijk na maar dat is altijd te lang en meestal te laag (het gaat er nu meer om als haar echt ga oppakken). Ik moet haar er gewoon doorheen halen want dit is echt geen paard die vanuit ontspanning aan een korte/normale teugel rond gaat lopen.( dat komt denk ik ook omdat haar rug een tijdje helemaal vast zat en toen had ze pijn zogauw ze rond moest, dat ze het een beetje gewend is om zich te verzetten) je moet haar er hardweg gewoon echt doorheen halen totdat ze loslaat en daarmee bedoel ik niet trekken maar druk houden op je teugels en been geven alleen heb ik die kracht gewoon niet in mijn armen omdat ze zo sterk is. Maar het licht dus ook deels aan mijn rijden en dat heb ik ook gezegd alleen ik weet gewoon dat ze een stuk meer pit mag hebben dan ze nu bij dressuur heeft en ik denk ook dat het zal helpen om net dat tikje extra te geven waardoor ze weer wat makkelijker te rijden wordt. En het licht ook echt niet aan de instructrice, ik ben al gewisseld van instructrice en nu heb ik iemand die tot het Z lesgeeft( niet dat dat alles zegt ofzo maartog) en ik heb een Z ruiter van mijn stal er al eens op laten rijden om te kijken wat zij vond en ook een van de mensen die ooit naar ons zadel heeft gekeken en ook veel van paarden weet die zeggen allemaal hetzelfde. Ze is gewoon moeilijk en je moet altijd heel goed opletten en blijven rijden anders drukt ze die neus er meteen weer uit jammer genoeg.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:44

Waar je dan wel voor moet oppassen is als je haar heter maakt met voer, ze dan van voren waarschijnlijk nog sterker wordt. In dat geval maak je het jezelf alleen maar moeilijker....

45u
Berichten: 2778
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:55

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 30-03-22 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:52

Als ze niet aan een voor jou kortere teugel wil rijden gaat toch echt wat aan dat stukje mis. Nagevelijk is ook bij een korte teugel en niet alleen bij een lang teugeltje. Daar moet je aan werken. En aan de rug verbeteren bv met longeren om het voor jou onder het zadel makkelijk te maken. Maar, het valt en staat met een goede instructie en ongeacht wedstrijdresultaat (zegt mij werkelijk niets over hoe goed iemand kan zijn), jij moet verbeteren ipv sterker te worden.

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:31

ja natuurlijk moet ik verbeteren en dat weet ik ook. Maar jullie kunnen wel zeggen : dit paard hoort ook aan een kort teugeltje gewoon te kunnen ontspannen maar dan hebben jullie nog nooit zon paard gehad of bereden. Deze moet je er echt doorheen halen .. en dat kan ik ook wel maar niet helemaal tot het punt dat ze echt loslaat. En ik heb ooit al gemerkt( toen ik slobber voerde) dat ze er erg heet van werd maar toen werd ze ook makkelijker te berijden omdat ze goed voorwaarts blijft. En dat is mijn grootste probleem. En ik rij haar ook altijd eerst goed voorwaarts maar dan nog krijg ik haar er niet helemaal doorheen. Maar ik snap ook niet echt dat mensen hier komen zeggen het licht aan hoe je rijd dit dat terwijl ik al vaker heb gezegd dat dat zo is.. maar ze mag zowieso wel meer pit hebben.. en ik vind het ook raar dat als je naar een profiel kijkt je meteen denkt te weten hoe een paard is. Maargoed dat krijg je altijd op bokt he Clown .

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:32

[PP] -> [VS]

Anoniem

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:49

hubba schreef:
Ja maar ze geeft wel makkelijk na maar dat is altijd te lang en meestal te laag (het gaat er nu meer om als haar echt ga oppakken). Ik moet haar er gewoon doorheen halen want dit is echt geen paard die vanuit ontspanning aan een korte/normale teugel rond gaat lopen.( dat komt denk ik ook omdat haar rug een tijdje helemaal vast zat en toen had ze pijn zogauw ze rond moest, dat ze het een beetje gewend is om zich te verzetten) je moet haar er hardweg gewoon echt doorheen halen totdat ze loslaat en daarmee bedoel ik niet trekken maar druk houden op je teugels en been geven alleen heb ik die kracht gewoon niet in mijn armen omdat ze zo sterk is. Maar het licht dus ook deels aan mijn rijden en dat heb ik ook gezegd alleen ik weet gewoon dat ze een stuk meer pit mag hebben dan ze nu bij dressuur heeft en ik denk ook dat het zal helpen om net dat tikje extra te geven waardoor ze weer wat makkelijker te rijden wordt.

Als ik o.a. dit bericht van je lees, wil je graag dat je paard "in de krul" loopt. Waarom?
Je zegt dat ze altijd te lang en meestal te laag loopt, maar is dat wel zo? Misschien is dit lang en laag juist goed. Kan ik niet beoordelen, dan zou ik foto's of filmpjes moeten zien (heb je die?).
Verder wat je zegt dat het geen paard is dat vanuit ontspanning rond gaat lopen: dat is nou juist de enige goede manier, dat een paard dat vanuit ontspanning doet en jou gaat dragen. Wanneer je dit wilt afdwingen (door wat je nu doet, met druk op de teugels), dan krijg je simpelweg geen ontspanning. Dat lijkt meer op krachtsport. En ik heb de indruk dat je paard niet goed voorwaarts is, juist omdat je zoveel kracht en tegendruk geeft aan de voorkant; je houdt hem zelf tegen.

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:14

.. dat laag en lang is ook wel goed maar ik ben trouwens iets helemaal vergeten te zeggen! .. toen ik dus naar de fysio ben geweest zij hij dat haar rug vast zat doordat ze teveel op haar voorhand liep ( wat neit door het rijden kwam volgens hem, ze is erg vlak gebouwd en haar achterhand is ook niet 100% recht) dus daarom moet ik haar ook korter pakken want als ik haar nu te lang en laag laat lopen valt ze te erg op de voorhand en dat moet ik juist voorkomen. Ik rij altijd goed in en dan heb ik haar heel mooi laag en lang echt heel goed over haar rug en dan pak ik haar wat korter en dan is ze dus meestal nog wat te lang dus pak ik haar weer korter. Op dat moment gaat ze haar neus er zoveel mogelijk uit proberen te drukken .Mijn instructrice die haalt haar er binnen 10 seconden ofzo doorheen .. dan ontspant ze nog niet helemaal maar die ontspanning komt dan weer na een klein minuutje ofzo. Dus het licht ook echt aan hoe ik rijd maarja ik heb altijd op een manege gereden voordat ik een paard kreeg. En nu gaat het rijden wel veel beter dan eerst(toen liep ze alleen maar met haar hoofd in de lucht) maar als ik haar echt goed op haar achterhand wil laten lopen moet ik haar echt korter kunnen pakken. Ik rijd altijd veel overgangen en schijnovergangen om haar mooi op de achterhand te krijgen maar ze gaat eigenlijk ook altijd hangen en dan loopt ze dus weer teveel op haar voorhand.. ik ben echt even de draad kwijt want zo gaat het nu al een half jaar ofzo. Eerst vond ik dat niet erg ik dacht alleen : oke, mooizo ze gaat aan de teugel en ontspant.. maar volgens mij doet ze dat dan juist een beetje te erg. Maar ik bedoel ook niet echt dat met een voedingsupplement dat allemaal weggaat en ze gewoon meteen ontspant. Ik weet wel zeker dat dat niet zo is.. maar ik heb nu sinds een maand een nieuwe instructrice en die kan promise super mooi laten lopen dus ik moet eingelijk gewoon meer geduld hebben.. alleen ik heb het gevoel dat het nooit anders gaat worden omdat altijd als ze aan de teugel loopt ze gaat hangen en dan schuif ik automatisch de teugels weer uit omdat ik anders gewoon naar voren zit. Ze heeft ook alelmaal tructjes om eronderuit te komen zoals achteruit lopen en aandraven en dat soort dingen gewoon omdat ze er geen zin in heeft.. maar als ze er dan echt doorheen is bij mijn instructrice dan heeft ze haar oortjes ook naar voren wat ze normaal nooit heeft( wat een raadsel is ze loopt dus blijkbaar als ze wat te lang in haar hals is niet lekker). Dus dat zijn gewoon redenen waarom ik haar goed aan de teugel wil. Dat is voor haar en voor mij fijner en beter. En ik denk gewoon dat als ik haar haver ofzo bijvoer ze wat beter voorwaarst blijft en dus ook minder gaat hangen of er makkelijker op gecorrigeerd kan worden.

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:20

Hmm misschien wat minder laag en lang losrijden?
(als ze zo gaat hangen)

En het 'doorhalen' klinkt niet erg vriendelijk..of ligt dit aan mij? Nagelbijten / Gniffelen

Neig toch echter weer naar de rijtechnische kant..want als ik het zo lees, klopt daar ook het een en ander niet.. Bloos

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:27

Born2BCrazy schreef:
Hmm misschien wat minder laag en lang losrijden?
(als ze zo gaat hangen)

En het 'doorhalen' klinkt niet erg vriendelijk..of ligt dit aan mij? Nagelbijten / Gniffelen

Neig toch echter weer naar de rijtechnische kant..want als ik het zo lees, klopt daar ook het een en ander niet.. Bloos


hmm nee dat er doorheen halen is ook neit zo vriendelijk en ik vind het ook niet leuk dat het zo moet.. maar het is nou eenmaal zo en ik weet nu al dat mensen gaan zeggen ja maar ze hoort ook uit ontspanning aan een korte teugel aan de teugel te gaan .. maar dat doet zij gewoon echt niet anders dan was dat nu al wel gelukt.. ik heb nu een jaar prive les dusja .. en het zijn goede instructrices. Maar mijn huidige instructrice zei laatst : Dit paard moet leren om het lekker te vinden om te ontspannen. Dus we zijn er nu hard mee bezig en ik merk ook dat ze het echt lekker vind als ze er eenmaal doorheen is. maar om haar zo te krijgen moet je echt even hard zijn.. en nogmaals ik krijg gewoon spierpijn dan omdat ze maar niet loslaat Tong uitsteken. Het is dus ook rijtechnisch want me instructrice lukt het zo en mij lukt het niet Verdrietig . Maar ik zal anders eens fotos plaatjes als ik iets kan vinden wat ik bedoel.

Marleen79
Berichten: 584
Geregistreerd: 19-07-05

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:29

Ik heb ook een paard gereden dat slecht voorwaarts was en erg sterk was. De oorzaak daarvan bleek in de rug te zitten. Als ik jouw verhaal zo lees zou dat bij jouw paard ook goed vanuit de rug kunnen komen. Je zegt dat het paard weer helemaal in orde is, maar het paard moet nu zelf ook weer leren ontspannen. Bij een mens kun je zeggen dat de pijn weg is, maar een paard zal zelf moeten ontdekken dat hij zijn lichaam weer los kan laten. Dit kan best lang duren: bij mijn paard duurde het al met al 2 jaar voordat het helemaal goed was. Ik denk dat je gewoon door moet oefenen en het paard de tijd geven. Haver etc. zal hierbij weinig helpen denk ik...

Succes ermee!

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:31

hubba schreef:
Born2BCrazy schreef:
Hmm misschien wat minder laag en lang losrijden?
(als ze zo gaat hangen)

En het 'doorhalen' klinkt niet erg vriendelijk..of ligt dit aan mij? Nagelbijten / Gniffelen

Neig toch echter weer naar de rijtechnische kant..want als ik het zo lees, klopt daar ook het een en ander niet.. Bloos


hmm nee dat er doorheen halen is ook neit zo vriendelijk en ik vind het ook niet leuk dat het zo moet.. maar het is nou eenmaal zo en ik weet nu al dat mensen gaan zeggen ja maar ze hoort ook uit ontspanning aan een korte teugel aan de teugel te gaan .. maar dat doet zij gewoon echt niet anders dan was dat nu al wel gelukt.. ik heb nu een jaar prive les dusja .. en het zijn goede instructrices. Maar mijn huidige instructrice zei laatst : Dit paard moet leren om het lekker te vinden om te ontspannen. Dus we zijn er nu hard mee bezig en ik merk ook dat ze het echt lekker vind als ze er eenmaal doorheen is. maar om haar zo te krijgen moet je echt even hard zijn.. en nogmaals ik krijg gewoon spierpijn dan omdat ze maar niet loslaat Tong uitsteken. Het is dus ook rijtechnisch want me instructrice lukt het zo en mij lukt het niet Verdrietig . Maar ik zal anders eens fotos plaatjes als ik iets kan vinden wat ik bedoel.


Maar als je m telkens zo 'doorhaalt' met 'geweld'.. dan gaat ie toch never nooit niet ontspannen??? Ziek

Anoniem

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:34

Inderdaad, daar wordt een paard echt niet ontspannen van. Knipoog

Er is een oorzaak voor het niet kunnen ontspannen. Gebit is in orde, zeg je, maar is dit zeker? Wanneer is voor het laatst de tandarts geweest? Hoe oud is het paard? Is ook naar het bit gekeken? Heb je het al eens zonder bit geprobeerd?

Verder zou ik een osteopaat laten komen. Grote kans dat je paard blokkades heeft.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:37

Lastig probleem. Je kunt eens wat proberen met voer, maar ik denk voor zover ik het kan bedenken met deze info dat dat het probleem niet is, ook omdat ze met buitenrijden wel pit heeft. Heeft je paard het niet gewoon heel zwaar met het (rond)rijden?
Ik denk dat je op een goede weg bent, zeker omdat je je eigen rijden ook ter discussie stelt. op mij kom je niet naief over.
Ik hoop dat er mensen zijn op bokt die je echt verder kunnen helpen. Mijn gevoel zegt: veel longeren met goede hulpteugels zoals pessoa. Verder heeft een chiropractor mijn paard eens enorm geholpen. Hij kon daarna veel beter ontspannen.
Succes ermee!

hubba

Berichten: 309
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:39

ik heb alleen ff deze fotos als voorbeeld eentje is van hoe ik losrijd en de ander is zegmaar dat ze aan het hangen is je ziet ook wel dat ik mijn armen echt vooruit steek.

http://www.mijnalbum.nl/Album=LKX7F7QO

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: een nogal lui paard, moet ik een voedingsupplement bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:42

Die 2e is dat van het losrijden? Nagelbijten / Gniffelen
Vind het dan niet zo vreemd van je paard..eerst mag ze helemaal lang, bijna op de kop, op e voorhand,,
en daarna moet ze opeens flitsend achterop en mooi bij elkaar..

Zoals ik al zei, zou ik haar veel minder laag en diep losrijden..

Op de 1e foto loopt ze er idd net niet door en hangt ze maar wat..

Wel lastig hoor...