Welk voer raden jullie aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 19:26

Ik wil toch maar weer proberen om Anouar krachtvoer te geven. Maar wat kan ik nou het beste kopen.

Hij moet iig dikker worden,
Hij mag wel wat heter zijn,
Er mogen niet teveel 'chemische' dingen in zitten,
Niet teveel eiwitten,
En het moet vooral lekker zijn, want hij is een moeilijke eter.

Roept u maar Haha!

popika

Berichten: 169
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: delft

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:43

Lucerne worden ze wat dikker van en het is erg goed voor de spijsvertering, daarbij zou je wat granenmix kunnen geven en daarbij dan aanvullende vitamines ( ik weet niet of je paard ook bix krijgt ?) . Mijn vorige paard was snel te dun en die lucerne vond hij erg lekker en hij bleef veel beter op gewicht, ik zelf ben geen voorstander van veel bix voeren , is alleen maar maagvulling en een paard moet juist veel ruwvoer eten. IWat krijgt je paard nu voor voer ?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 19:46

Hij krijgt nu alleen hooi en gras (hij staat dag en nacht in de wei)

popika

Berichten: 169
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: delft

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:58

als er nog genoeg gras staat dan zou ik niet al teveel bijvoeren aan krachtvoer, werk je wel gewoon met hem ?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:01

Hij loopt klasse 3 endurance, dus hij werkt behoorlijk.
Maar hij is nu echt te dun geworden. Je ziet zowat al z'n botten van een afstand. Daardoor heeft hij ook heel veel moeite met zich warm houden, waardoor hij nog meer afvalt.

Ik heb hem nu wel een deken op gedaan zodat hij dikker kan worden zonder energie te verbruiken aan warm te blijven, om die cirkel te doorbreken.

Maar ik merk gewoon aan hem dat hij wel wat extra's kan gebruiken

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:19


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:30


omaas
Berichten: 1167
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:15

Plantaardige olie door het voer geeft veel energie en komt rondom aan (goede propoprties). Dit wel langzaam opbouwen !(mag tot max. 500 cc toevoegen)

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:45

Als het erom gaat dat hij wat meer massa moet krijgen en iets feller moet worden, kun je een muesli met haver en melasse voeren. Rustig beginnen met een halve schep en dat opvoeren naar een hele of anderhalve schep per dag. Als hij echt TE mager is geworden kan het een hele tijd duren voordat de gewenste kilo's er weer aan zitten.

meggiemeg

Berichten: 12254
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:00

Is de Havens Power Plus Mix niet iets voor jouw paard, met het oog op de endurance?

POWER-PLUS Mix
POWER-PLUS Mix bevat zeer weinig eiwit en veel energie.
Het wordt o.a. zeer veel gevoerd in de wat intensievere sporten (m.n. in dressuur, drafsport, rensport en endurance). Volbloeden hebben vaak een wat lager lichaamsgewicht en moeten uit minder voer meer energie halen. POWER-PLUS Mix zorgt daarvoor.

Door de toegevoegde electrolyten is POWER-PLUS Mix ook een aanrader tijdens warme perioden (in de zomer) of bij piekprestaties, wanneer de paarden flink transpireren. De extra electrolyten zorgen ervoor dat ook na sterke transpiratie de electrolyten-balans en -reserves snel worden hersteld.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:04

Mijten, is meen ik op verschillende plaatsen in Lunteren wel te krijgen
www.mijten.be

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:14


Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:19


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 09:29

Ik wil geen toegevoegde elektrolyten, die heb ik in een pot en zo kan ik het zelf doseren (voor, tijdens en na wedstrijden)

Op pavo reageerde hij heel slecht, maar waar dat nou precies door kwam weet ik niet. Misschien wel door de melasse.

Ik ga eens even vragen wat ze hier bij het winkeltje voor merken verkopen. Moet toch wormenkuren halen.
Ik geef hem voor de zekerheid nu ook maar even een wormenspuit tegen lintworm

morelia

Berichten: 958
Geregistreerd: 09-12-04

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:39

Wormspuit is altijd een goed idee. Je kunt ook een mestonderzoekje laten doen voor de zekerheid. Marstall vind ik persoonlijk wel een aanrader. Op de type E is mijn paard goed aangekomen toen ze wat te schraal was. Gezien het werk wat jouw paard doet mag er inderdaad wel een voer bij met veel vet voor de energie. Je kunt Marstall bellen er komt dan iemand langs om je advies te geven. Dat kost niets. Verder is Lucerne inderdaad een heel goede tip.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:47

Ret was vorig jaar ook wat ingevallen. Toen had hij ook problemen met plassen (die inmiddels helemaal opgelost zijn), maar alles bij elkaar was hij gewoon niet mooi rond, hij was moeilijk op gewicht te houden. Ik ben begonnen met Subli Energiekernmix bij te voeren en na wat rondvragen ben ik (toevallig na het seizoen) overgestapt op Marstall. Ret staat er nu compleet anders bij, hij lijkt het er super op te doen.

Ik voer de Cornmuesli (met veel maisvlokken, om hem voller te krijgen/houden) en de Champion (relatief hoog vetgehalte, ongeveer gelijk aan de FytoGold van Garvo die ik eerder voerde). Geen haver, daar wordt hij te fel van. Je zou contact kunnen opnemen met Marstall voor een voeradvies. Op de site vind je ook alle verschillende soorten voer met uitleg. Die Multi-Energie klinkt in jouw geval wel als een voor de hand liggende keuze. Ja

Overigens hoef je van Marstall maar relatief weinig te voeren (minder dan je aan brokken zou voeren), het is vrij 'geconcentreerd' voer.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:00

Op die site van levi staat een 0318 nummer, dat is hier in de omgeving, maar ik kan nergens een adres ofzo vinden.

Hier bij het winkeltje hadden ze niet echt wat. Jammer, want dat is lekker dichtbij. Dan kon ik het lopend halen met een steekwagentje.
Een zak voer achter op de fiets wordt wat lastig

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:01

Marstall wordt bezorgd. Ja

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:12

Er bestaat een muesli (speciaal voor IJslanders geloof ik) waar bijna geen eiwitten inzitten en geen suiker, lijkt mij erg gezond. Om Anouar dikker te laten worden kun je er dan een scheutje olie en maismeel doordoen, en voor extra energie kun je er een zak haver doormengen. Lijkt mij wel lekker Vingers aflikken

Als je wilt, kan ik wel aan een stalgenoot van mij het merk van die muesli vragen.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:18

Van hartog voer heb ik altijd begrepen dat dit alleen uit natuurlijke dingen bestaat. Heb het zelf ook een tijdje gevoerd, maar omdat het duurder is en ze er meer van moesten hebben dan pavo ben ik ermee gestopt. Ze krijgen nu gewoon pavo en daar doen ze het prima op ;D

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:59

Lenneke_ schreef:
Op die site van levi staat een 0318 nummer, dat is hier in de omgeving, maar ik kan nergens een adres ofzo vinden.

Hier bij het winkeltje hadden ze niet echt wat. Jammer, want dat is lekker dichtbij. Dan kon ik het lopend halen met een steekwagentje.
Een zak voer achter op de fiets wordt wat lastig

Equitotaal zit in Terschuur.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:12

Ik ga die Equitotaal eens mailen

knolle_krack

Berichten: 2242
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Sintmaartensbrug

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:45

Cavalor echt perfect voer, ik ga het waarschijnlijk ook voeren, ze krijgen er veel energie van en ze glimmen tegen je op!!!!
echt supe rvoer

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:59

knolle_krack schreef:
Cavalor echt perfect voer, ik ga het waarschijnlijk ook voeren, ze krijgen er veel energie van en ze glimmen tegen je op!!!!
echt supe rvoer

Ja, alleen jammer dat er Ethoxyquine in zit, wat oorspronkelijk is ontwikkeld als landbouwgif. Het is mar wat je wilt voeren....

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:49

Lenneke_ schreef:
Ik wil toch maar weer proberen om Anouar krachtvoer te geven. Maar wat kan ik nou het beste kopen.

Hij moet iig dikker worden,
Hij mag wel wat heter zijn,
Er mogen niet teveel 'chemische' dingen in zitten,
Niet teveel eiwitten,
En het moet vooral lekker zijn, want hij is een moeilijke eter.

Roept u maar Haha!


Dodson&Horrel Build-Up Ja
Al worden ze daar niet echt heter van. Maar is wel om je paard voller te krijgen. Heeft Bliksem vorig jaar gehad en is goed bevallen. Ben daarna overgestapt op de Staypower.

En anders inderdaad Marstall. Ook een goede optie.