kaneel door het voer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danneke80

Berichten: 1373
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

kaneel door het voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 12:34

Ik kreeg van iemand het advies om kaneel door het voer van mijn paard te doen omdat dat beter voor de maag schijnt te zijn.
zijn hier supplementen voor en heeft iemand hier ervaring mee?

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: kaneel door het voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:36

Heeft je paard last van zijn maag dan?

danneke80

Berichten: 1373
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

Re: kaneel door het voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 12:45

dat zou ik nou niet direct durven zeggen, maar ik merk wel dat ze met het ene voer lekkerder in haar vel zit dan met het andere voer.
Degene die dit zei zegt dat ze haar een keer gependeld heeft en dat dat daaruit kwam.
Nou is het niet zo dat ik daar heilig in geloof ofzo, maar onder het mom van "baat het niet dan schaad het niet" wilde ik er toch graag meer info over hebben.

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: kaneel door het voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:49

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat in het ene voer meer stoffen zit die ze kan gebruiken dan in het andere en dat ze zich daarom lekkerder voelt.

Tja, baat het niet dan schaad het niet geloof ik nooit zo in. Waarom zou je een paard iets geven (en dan bedoel ik niet speciaal jou nu hoor!) als je niet behoorlijk zeker bent dat hij het nodig heeft?

_Ravel_

Berichten: 55
Geregistreerd: 03-12-06

Re: kaneel door het voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:50

Kaneel is nog niet goed onderzocht als suppelement voor paardenvoeders, op dit moment zijn ze bezig dit the onderzoeken (Waltham Nutrition uit UK). Mogelijk kunnen sommige soorten kaneel een rol spelen bij het voorkomen of verhelpen van insuline-resistente ("diabetes") ponies/paarden..of obese ponies/paarden..waar insuline-restentie een relatie vind. Maar voor de maag is voor mij zover voor paarden niets bekend. je kan op internet veel vinden over kaneel en diabetes onderzoek (ratten en mensen).