Ervaring met supplement Opkikker?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 23:23

Hoi,

Mijn paard is in de maand maart en augustus wat minder energiek dan anders en waarschijnlijk komt dit door een vorm van zomereczeem (niets aan hem te zien kwa uiterlijk),waardoor z'n longinhoud wat beperkter is dan anders.

Vorig jaar hebben we hem opkikker gegeven en hier kon ik wel iets verschil mee merken, maar ik ben benieuwd naar bevindingen van anderen en wellicht andere supplementen.

We hebben in ons assortiment o.a. ijzersuppl. , fenegriek, omega-olie en nog meer waar ik nu even niet op kom.

Wie heeft er tips? Betreft een paard dat dressuurmatig wordt gereden op m/z niveau en hij krijgt als voeding brok, mix en hooi ('s winters kuil)

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:49

Ik zou Equi-Red geven van Equimins, dit stimuleert de aanmaak van rode bloedcellen (zuurstof)

Lay

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Delft

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:06

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig merk aan de 1malige opkikkers zoals dus ook opkikker.

Ben meer fan van de langere bijvoeders en vind die toch meer resultaat geven.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:19

de opkikker van de paardendrogist is geen eenmalige opkikker maar een poeder vormig supplement om door het voer te geven

ik heb er maar 1 keer mee te maken gehad, maar dat paard was prima in orde, was puur overbezorgdheid van de eigenaren die het dier zagen als een veredelde my little pony...
maar hij kreeg wel net wat meer energie (die hij in het geheel niet nodig had )

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:26

Ik voer mijn poaardje tijdens de overgang van zomer naar wintervacht en andersom Pink Powder van Jordens Hippo, ook een sort van opkikker!

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 11:39

Heb de opkikker wederom bestelt bij de paardendrogist, hoop dat ik hem begin volgende week binnen heb. Heb de eerst volgende wedstrijd toch pas eind augustus weer. Wil dat paardje eerst lekker in z'n vel zit voor de laatste puntjes in de M. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Souplesse
Berichten: 273
Geregistreerd: 29-06-07

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:14

een opkikker is een overmatige suikerbooster en geeft dus een zeer tijdelijke werking (zie druivensuiker bij mensen).
misschien is het beter om een voerschema met een dierenars of goede fouragehandel samen te stellen.
overmatig suiker is absoluut niet goed voor een paard. een paard is namelijk een soort suikerpacient. kijk eens op de site van pavo, zij geven je heel graag telefonisch advies over allerlei voerproblemen.

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:31

Dat doet iedere voerleverancier, kijk maar naar Marstall voeders (www.marstall.nl)

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 12:55

We houden een zeer strikt voerschema aan en de eigenaresse weet van ieder paard het hoe en wat, dus daar ligt het niet aan. Het paard heeft enkel in de maanden maart en augustus wat problemen met de uithouding en volgens de DA/ holistisch arts is het een vorm van zomereczeem. Het gebeurt nml wanneer de weersovergang te groot is en dan is tie een beetje down en pas ik m'n training hierop aan.
Vorig jaar hebben we hem ook opkikker gegeven voor een bepaalde periode en dat ging goed, ik was alleen benieuwd naar ervaingen van anderen en evt. vergelijkbare supplementen. Onze paarden komen niets te kort, zijn juist erg verwend en we letten erg goed op ze (zijn dekhengsten)!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:18

Souplesse schreef:
een opkikker is een overmatige suikerbooster en geeft dus een zeer tijdelijke werking (zie druivensuiker bij mensen).
misschien is het beter om een voerschema met een dierenars of goede fouragehandel samen te stellen.
overmatig suiker is absoluut niet goed voor een paard. een paard is namelijk een soort suikerpacient. kijk eens op de site van pavo, zij geven je heel graag telefonisch advies over allerlei voerproblemen.

de vraag gaat over het supplement genaamd opkikker, van het merk NAF verkrijgbaar bij de paardendrogist
dit is geen suikerbooster oid maar een supplement van ruwe eiwitten, die verschillende aminozuren bevatten, vitaminen, mineralen en probiotica etc ...dus de vergelijking als druivensuiker en suikerpatient zijn in dit geval in zijn geheel niet van toepassing Lachen

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:26

Hier een tevreden Opkikker gebruikerster/geefster: .. onze Fries Wodan (27!) krijgt dit al zo'n 10 jaar dagelijks over zijn voer en het is voor mij haast wel zeker dat hij mede daardoor nog altijd zo fit en energiek is!
Ik ben er mee begonnen toen hij als 17 jarige verscheidene (onverklaarbare) koliekaanvallen achter elkaar kreeg .. hij heeft nooit meer koliek gehad ..

Overigens krijgen de andere paarden sinds kort Kompleet Supplement (ook van/via de Paardendrogist) omdat ik op ander, minder 'zwaar' voer ben overgestapt (Subli zonder).
Bevalt ook best, hoeveelheid "extra's" is zo goed te doseren .. overigens geef ik dat niet samen met Opkikker : beiden is teveel van het goede!

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:29

Ook ik gebruik sinds kort Opkikker (een kleine week nu) omdat merkte dat mijn paard een klein dipje heeft. Minder werk-/looplustig en een beetje lauwe loene.
Uitsluiting van koorts/ziekte e.d. is gebeurd. Ik denk dat het komt omdat ze de afgelopen periode heel hard gewerkt heeft en aardig wat spring-, cross- en dressuurwedstrijden achter de rug heeft. We doen nu even wat rustiger aan en ik help haar een beetje extra met Opkikker. Ik heb Opkikker al eens eerder gebruikt voor mijn andere paard (herstel na virusinfectie) en dat beviel toen goed. Ik merk ook nu al dat mijn paard weer wat lekkerder in haar vel zit en een deel werklust is al weer terug.

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:27

Ik geef het nu een weekje + elektrolyten en moet zeggen dat ik als iets te rijden heb. Moet nog wel erg opletten dat ik tussendoor veel stap, want zijn longinhoud is nog niet zo best.

bloemenmeis
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Ervaring met supplement Opkikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:01

Misschien de Pavo Energy Boost...