paard op kale wei wat voeren.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24711
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

paard op kale wei wat voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 19:11

Hij staat op een kale wei want hij is bevangen geweest,maar hij krijgt iedere dag hooi.Nu valt hij nog steeds af, dat moest ook wel maar het gaat te snel.Ik ga in ieder geval pavo koeken voeren,maar wat kan ik nog meer aan hem geven?

Lelle04
Berichten: 222
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Brummen

Re: paard op kale wei wat voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:11

Ik geef mijn paard maisbrokken want ik heb mij laten adviseren bij de winkel waar ik het koop en meel zou niet aan zetten en onbeperkt hooi ( geen nieuwe snee van dit jaar)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: paard op kale wei wat voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 07:13

Zoizo goed hooi voeren, maar net wat hierboven gezegd wordt, geen eiwitrijk voer. Wij gaven een oud, erg mager paardje maismeel icm slobber en muesli, kwam erg langzaam aan, maar dat moest ook.
Nu lees ik dat jouw paardje juist wat kwijt mocht aan gewicht, maar dat dat te snel gaat.
Je voert al die summerfit koeken, dus dat is goed.
Je zou wat meusli, energiearm kunnen bijvoeren, ik weet het merk zo even niet, maar als je ee veevoeder in de buurt hebt, die weten je vast goed te adviseren, of lees op www.pavo.nl en doe de rantsoentest bv, mss dat je daar wat wijzer van wordt Lachen
Succes.

omaas
Berichten: 1167
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Hillegom

Re: paard op kale wei wat voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:31

Er is een centraal topic over hoefbevangenheid. Hopelijk kan jij hier meer in vinden:viewtopic.php?f=111&t=614495

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: paard op kale wei wat voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:44

Van pavokoeken worden paarden niet dikker, uit Pavo koeken kunnen ze de benodigde vitaminen e.d. halen. Wil je je paard wat dikker krijgen, ga dan onbeperkt hooi voeren.

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: paard op kale wei wat voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:20

misschien meer hooi voeren op de wei.mijn weide is ook kaal en ik voer drie keer per dag hooi bij, een plak per paard, dus drie plakken in totaal..en voer de normale porties..
Misschien eens een vitamine stoot geven?

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: paard op kale wei wat voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:27

Gewoon onbeperkt hooi voeren! Ik zou geen krachtvoer geven. Daar zit te veel suiker in, ivm mogelijke insulineresistentie zou ik suiker beperken. Hooi is voldoende voor een paard. Daar kunnen ze gemakkelijk al hun energie uit halen. Pavo koeken vullen de mineralenbehoefte aan, dus dan krijgt ie echt voldoende binnen!