Rietstengels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoraphier

Berichten: 468
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Leiderdorp

Rietstengels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 18:17

Als ik mijn verzorgpony op het grote weiland neer zet rent hij altijd gelijk naar de sloot en gaat daar van de rietstengels eten terwijl er toch echt heel veel gras staat. Maar zijn rietstengels slecht? Ik haal hem er elke keer wel weg maar hij heeft er toch nog een paar op gegeten...

omaas
Berichten: 1167
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Rietstengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:22

Nee, hoor. Die van mij vind het ook erg lekker. Soms gaat hji aan de slootkant graven naar wortels!
Een paard is een selectieve eter. Gaat eten waar hij behoefte aan heeft. Heeft hij de ruimte, heeft hij ook een grotere keuze!
Soms verdikken zijn speekselklieren (net onder, naast zijn kaak), maar volgens een paardentandarts is dat door het eten van bepaalde planten en onschuldig.

mennietje

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: achter de com.

Re: Rietstengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:31

Volgens mij is het niet erg als je paard rietstengels eet , ze eten waar ze behoefte aan hebben.
Vroeger had fanny er ook nog weleens een handje van om er aan te beginnen, uiteindelijk is ze er volgens mij toch achter gekomen dat gras Veel lekkerder is !!
Ieder paard een andere smaak !! hahah

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Rietstengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:28

Hahaha ja hoor de mijne vindt het ook heel lekker,terwijl onze andere er niets aan vindt.Dus zo af en toe maakt hij een tripje richting slootkant om te knabbelen aan de riet stengels.Eet smakelijk paardje... Vork Pling .

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Rietstengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:25

Is totaal niet erg zit zelfs een stof in die goed is voor de botten/kraakbeen van je paard. Ze kiezen buiten idd zelf wat ze nodig hebben Lachen

weltfair
Berichten: 46
Geregistreerd: 02-09-06

Re: Rietstengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:12

mijn paard vind het ook erg lekker, en het schijnt gezind te zijn

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Rietstengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:53

De mijne vindt ze zo lekker dat ie dr al een keer door in de sloot is gevallen. Leunde beetje te ver voorover en plons.... Haha!
Hij eet ze nu nog regelmatig hoor, en heb nog niets aan hem gemerkt dat het niet goed valt of wat....