HELP! Wat moet ik haar geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_C_Design

HELP! Wat moet ik haar geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:12

Hallo!
Ik ben weer lekker met Chico bezig, met goed resultaat.
Ik ben haar nu aan het trainen met springen. Dinsdag is ze zelfs over 95 cm gegaan Haha! En dat voor een Ijslander X Welsh van 1.30 die net (2 maanden ofzo0 over haar rusttijd van spierbevangenheid heen is Lachen Maar nu even ter zake: Ik ga dus veel met haar trainen, 5 á 6 keer per week aardig intensief met haar bezig zijn. Ze krijgt nu een klein handje mueslie gevoerd. Ik zit zelf te denken om er nog een klein beetje basis brok bij te doen. Wat is handig?
Groetjes,
Maryse Tillemans.

Vjestagirl

Re: HELP! Wat moet ik haar geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:23

Ziet ze er slecht uit? Als ze onbeperkt beschikking hoofd over gras dan zou ik niets bijvoeren.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:25

Ligt er inderdaad helemaal aan hoe de pony er nu bijstaat, als je toch Iets wilt bijvoeren is ponybrok misschien een beter idee dan basisbrok?

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:26

Vjestagirl schreef:
Ziet ze er slecht uit? Als ze onbeperkt beschikking hoofd over gras dan zou ik niets bijvoeren.

Ze heeft geen grasland, soms krijgt ze een piep klein beetje gras te eten van de oprijlaan bij ons, meer ook niet. Ze ziet er niet slecht uit, ze is nog wel een klein beetje te dik, maar dat is er zo afgetraint.

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:27

Natasjaa schreef:
Ligt er inderdaad helemaal aan hoe de pony er nu bijstaat, als je toch Iets wilt bijvoeren is ponybrok misschien een beter idee dan basisbrok?

Ik heb niet zoveel verstand van al die brok soorten Bloos Basis brok heb ik als idee omdat het paard van mijn zus daarmee bijgevoerd wordt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:03

M_C_Design schreef:
Vjestagirl schreef:

Ze heeft geen grasland, soms krijgt ze een piep klein beetje gras te eten van de oprijlaan bij ons, meer ook niet. Ze ziet er niet slecht uit, ze is nog wel een klein beetje te dik, maar dat is er zo afgetraint.

Wat krijgt ze dan wel te eten?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:04

-> VS

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 17:09

Vjestagirl schreef:
Wat krijgt ze dan wel te eten?

Hooi (2,5 á 3 plakken per dag) en een handje muesli en nog stro.
Edit: Ze staat soms in de stal en daar is een (rode) liksteen.
Laatst bijgewerkt door M_C_Design op 07-06-07 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:12

Ik zou daar, alleen al om de vitaminen en de mineralen en de rest van de nodige stoffen inderdaad ponybrok bij gaan geven Ja

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 17:14

Natasjaa schreef:
Ik zou daar, alleen al om de vitaminen en de mineralen en de rest van de nodige stoffen inderdaad ponybrok bij gaan geven Ja

Ze heeft in de stal ook een rode liksteen, ze staat er niet zoals veel paarden veel uren p.d in, meestal een uur of 2 in de middag. Ik weet niet of die liksteen dan genoeg is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:17

De liksteen is voldoende. Zolang je paard niet suffig, sloom oid is het volgends mij niet nodig om iets bij te voeren.

En je hoeft niet alles dikgedrukt te doen, we kunnen het zo ook lezen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:07

Hoi,

als je intensief gaat trainen is een extra broksoort een goed idee maar als ze de neiging heeft tot dikte, dan zou ik eens een fouragehandelaar bellen bijvoorbeeld van havens of Pavo om te informeren wat jouw dier aan energie nodig heeft (waarschijnlijk opletten met de eiwitten) en hoeveel ze nodig heeft...

Het is ook afhankelijk van het soort training.

Onze (grote vrij sjieke en hete) Shet loopt voor de wagen en onder de man. ZE krijgt ongeveer 100 gram draversbrok als ze veel heeft gelopen en daar doet ze het prima op.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:12

Ik zou je Pavo Liga aanraden, dit is speciaal voor sobere rassen, mijn fjord krijgt het ook en hij doet het er perfect op!

Kijk gewoon even o www.pavo.nl onder Liga, daar stan alle specificaties Knipoog

Succes met je trainingen!! Haha!