Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) 
Kaat18 schreef:Wordt je paard echt vet of is het een grasbuik. Daar zit ook nog een verschil in. In principe zou je paard kunnen volstaan met gras + de pavo koeken. In de koeken zitten alle benodigde mineralen en vitamines die ze nodig hebben. Energie kan hij uit het gras halen.
Zelf zou ik s ochtends een pavokoek geven, en s avonds wat wortelen voor het lekkere. Dat moet voldoende zijn.
) 
Cowgirl schreef:Ik zou s'ochtend helemaal geen hooi meer geven en hem direct na het voeren(koek) naar buiten zetten.
Dan na het binnen zetten rijden en daarna nog een paar wortels(lees 2 of 3) en eventueelvoor de nacht nog een halve plak hooi

McSquizzy schreef:Hoi!!!
Sinds een week merk ik dat mijn paard dus echt een dikke buik gekregen heeft.
Deze winter was hij best slank ( niet TE mager) en heel mooi gespierd. Nu is het echt een dikke knol in wording...
Hier zijn "programma" :
* 's morgens en 's avonds een schep basisbrok
* bijna onbeperkt voordrooghooi
* hij gaat van 8 - 19h op de weide met veel gras
* dagelijks word hij ofwel gereden ofwel gelongeerd
* nog een 1/2 emmer wortelen
Nu had ik gehoord van de Pavo Summerfit koeken.
Hier heb ik dus een staaltje van thuisliggen. Ik weet alleen niet goed watk er mee aanmoet.
Kan ik de basisbrok hierdoor vervangen?
Dus 's morgens zo'n koek en dan 's avonds enkel nog de wortelen? Zal hij daarvan terug op zijn normale gewicht komen?
Hij word echt zo dik datk de singel al n pak losser moet laten en ik vind dat het echt niet staat. Het lijkt me ook niet gezond als hij nog dikker word. Ik weet wel dat ie er aanleg voor heeft.

Citaat:Ik zou wel gewoon 's morgens en 's avonds hooi geven
lekker makkelijk.