dibah waar is dat te krijgen?
ik heb ook een paard wat vooral erg kijkerig is, snel schrikt en zich zelf vervolgens in de weg zit door zijn spieren te spannen.
dit gaat niet erg ten goede van de training.
soms was het zo erg dat je het gewoon geen rijden meer kon noemen en ik gewoon weg echt niet tot hem door drong.
omdat ik in een ruitersportzaak werk, was ik dus erg benieuwd naar de werking van producten voor stress gevoelige paarden.
ik heb er verschillende geprobeert.
cavalor calm: deze heb ik een periode van ongeveer 10 maanden gebruikt. in delen van telkens 4 weken, dan een week niets en dan weer 4 weken. daarnaast gaf ik een aantal dagen voor wedstrijd een schepje extra.
ik vond deze in het begin goed werken, maar na een aantal maanden merkte ik dat het niet meer zoveel effect had.
mijn paard was hierdoor sneller met zijn concentratie terug bij mij en daardoor kon ik beter met hem werken.
easy mag horsefood: deze heb ik daarna een aantal weken gebruikt maar dat gaf weinig resultaat.
pavo nerv control: deze gebruik ik sinds een 6 maanden ong. ben er goed tevreden over, hij reageert minder heftig en is snel terug bij mij. ben er nu mee gestopt omdat het zonder ook steeds beter gaat.
cavalor destress: deze probeer ik nu uit, alleen een paar dagen voor de wedstrijd maar deze heb ik maar 1 weekend geprobeert, dit weekend weer.
ik merk wel heel goed, dat het echt puur een vertrouwens kwestie is. maar wanneer je paard zo heftig reageert kun je er vaak niet door komen en kun je gewoon weg geen vertrouwen op bouwen en kun je ze vaak ook niet op de goede manier trainen.
omdat ik nu sneller zijn concentratie terug heb en hij zich niet meer zo spant, kan ik beter met hem werken en kan ik vertouwen opbouwen, ik merk goed dat wanneer hij nu iets eng vindt, ik door hem goed te begleiden door hem erg toch met rustige hulpen te geven lang te zetten en hem te zeggen " kom maar er iets niets aan de hang". dit gaat eigenlijk heel goed.
succes ermee, ik denk alleen wel dat dit producten zijn die je tijdelijk moet gebruiken je moet het uiteindelijk met je vertrouwensband doen.
er is btw ook een speciaal product van cavalor voor merrie's om de hormoon huishouding beter te laten gaan, misschien dat dat ook het proberen waard is.
daarnaast zou je haar eens op moeten laten testen op eventueel magnesium tekort.