Hoeveel een geef je een pony als Ciska(B-Pony dus)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxMarijke

Hoeveel een geef je een pony als Ciska(B-Pony dus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:45

Hallo,

Ik heb een vraag over het voeren van mijn pony

Mijn pony heet Ciska

Ras: weten we niet
Leeftijd: tussen de 17 en de 21 (denken we/Word geschat)
Ik rij haar bijna elke dag ongeveer 3 kwartier
Rij vaak buiten hoeft veder niet bijzonder hard te werken ik heb haar voor de leuk.
Ze staat 's avonds binnen over dag in een wei. 's avond hebben ze bijna aldoor hooi
Ze krijgt nu half kilo biks en 3 kwart muesli ongeveer of zelfs minder maar dat is voor mijn gevoel te weinig ze word 's winter
word ze ook een beetje magerder niet erg maar wel wat ik geef haar zelf geen eten omdat de mensen waar ze staat dat liever zelf willen doen
zodat de paarden tegelijk krijg. Maar daarom weet ik ook niet helemaal precies hoeveel ze krijgt en als ik het vraag krijg ik geen duidelijk antwoord.
De tandarts is pas geweest en heeft er een kies uit gehaald maar ze eet altijd een beetje moeilijk maar eet het altijd op.
wat word gezegd is dat Ciska tussen de 200 en de 250/300 weegt ik geef haar 300 wormen kuur.
Ze krijgt regel matig slober(dus biks met muesli en heet water)
en ze is vrij pittig buiten maar heel sloom binnen en dat komt volgens mij omdat ze het binnen(dus in de buiten bak) niet leuk vind.

Mijn vraag is nu hoeveel kilo biks moet een pony als ciska en hoeveel muesli ongeveer? op internet is een precis antwoord moeilijk te vinden op het internet.

Ik hoop dat iemand met deze informatie mij een beetje kan helpen

Tierania_

Re: Hoeveel een geef je een pony als Ciska(B-Pony dus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:47

Hoe groot is de pony dan ?

xxMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:52

Mijn pony is een b-pony Dus 1,20 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:54

VSW --> VS.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:16

zoveel als ze nodig heeft, dat verschilt echt heel erg van pony tot pony. mijn ruin van 1,52 meter krijgt zoveel hooi en kuil als hij opkan, en daarnaast nog wat krachtvoer, en de haf van mijn zusje krijgt nog niet de helft daarvan, zij wordt snel dik.
het hangt dus af van het type, en het heeft denk ik ook weinig zin om van achter de computer een voedingsadvies te geven. het enige dat ik kan zeggen is bij voorkeur onbeperkt hooi, indien ze niet te dik wordt, en altijd een mideralenblok ter beschikking laten hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:26

bednek ook dat in deze tijd van het jaar het gras ook maar weinig voeding bevat
ik zou sowieso ook overdag hooi bij gaan voeren en juist met brok etc niet te snel meer gaan voeren

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:39

meer brok en muesli zou ik niet gaan geven.
een halve brok en driekwart muesli lijkt me wel genoeg,krijgt ze dit 1x per dag?
je zou haar wat meer hooi kunnen geven,daar worden ze wel dikker van maar niet drukker.
dat ze buiten pittig genoeg is zegt al dat ze wel zat energie heeft,ga je meer krachtvoer geven dan word ze waarschijnlijk nog drukker.

ik zou dus kiezen voor hooi erbij, elke dag 2-3 plakjes moet wel kunnen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:55

Het verschilt per pony.Mijn haflinger krijgt maar twee kleine handjes pavo basic brok per dag.En dan nog 3 plakken hooi.Omdat van krachtvoer paarden iig druk worden, en van hooi niet.Is er niet iemand die er verstand van heeft bij jou op stal, die je kan helpen?