tips gevraagd!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lucky1

tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:05

graag zou ik wat tips willen ontvangen van mensen, die ervaringen hebben met bepaalde kruiden mixen, supplementen e.d voor extreem hete paarden ohz.
alvast bedankt.!

marloezzke

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:15

ik zet nog even mij vorige reacties neer uit je vorig toppic dan kunnen we daar over verder praten.

mijn voorkeur zou uitgaan naar een basisbrok en eventueel een haver vrije musli met olien, de olien zorgen ervoor dat de energie die uit het voerkomt geleidelijker aan vrijkomt.
daarnaat goed ruwvoer en ik vind het dagelijkse weidegang erg belangrijk.

je schreef dat je 2 scheppen energycontrol voert van pavo+ 5 uur weidegang.

ik reageerde als volgt.
Citaat:
ik vind dat erg veel!

mijn paard is ook altijd erg heet met rijden en ben daarom van draversbrok over gegaan op energycontrol.
mijn paard krijgt 2 maal daags een halve schep energycontrol en 1 halve schep kruidenmelage verdeeld over 3 voerbeurten.
hij heeft daar meer als genoeg aan.
vind dus die 2 scheppen wel wat veel, energycontrol zorgt er dan wel voor dat de energie die ze er uit halen gespreider vrijkomt, maar bevat nog steeds een hele hoge energy waarde.

ik zou eens kijken wat ze op een gewone basisbrok doet.

jij schreef ook dit.
Citaat:
ze krijgt al magnesium, maar zie geen verbetering sinds gebruik... dus ben verder gaan zoeken en ben daardoor op de site van de paardendrogist terecht gekomen...

heet zijn betekend niet altijd een tekort aan magnesium, om hier achter te komen zou je even bloed moeten laten prikken.

zelf heb ik bij mijn ruin een aantal suplementen geprobeerd.
oa nerv control pavo/ goed resultaat nuchterdere reacties.
calm van cavalor/ goed resultaat op langer termijn te weinig verschil.

Lucky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:18

nee klopt maar dat magnesium zijn we gaan geven omdat we dit als advies kregen omdat doordat ze zo nerveus wordt de spieren automatisch wat meer inspant en daar zou de magnesium weer goed voor helpen.
Die 2 scheppen krijgt ze omdat wij dit als advies hebben gekregen...Maar omdat we haar nu 2 dagen terug hebben van de test, willen we goed uit gaan zoeken wat we haar nu het beste kunnen gaan voeren..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:27

ja beetje expirimenteren.

vaak hebben ze veel minder nodig dan wij denken Haha!
probeer eens 1 schep minder van de brok en zoek iets anders wat er goed bij past, bijvoorbeeld een musli met veel olien of een kant en klare slobber, zodat ze toch voldoende krijgt ivm nog in de groei zijn!

misschien is nerv control ook te proberen, daar zit ook magnesium voor de spieren en ze worden er wat nuchterder van.

Lucky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:32

heb je toevallig jijzelf of iemand anders ooit een product gebruikt van bach?? krijg net via pb te horen dat het een heel goed middel schijnt te zijn...

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:36

ja heb ik geprobeerd maar merkte er niets van!

maar mijn paard is dan ook wel zo'n gevalletje, geef even een voorbeeld, die bij de hoefsmid door de sedatie heen breekt en zelfs niet eens meer merkt dat hij een hele spuit gehad heeft. beetje extreem dus Haha!
met de nerv control is hij beter geconcentreerd en is hij weer sneller terug bij mij.

misschien dat je ook eens kan kijken naar dingnen speciaal voor merie's ivm hormonen

Lucky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:42

ow dan denk ik dat de bach ook niks voor mijn merrie is, helaas had net wat hoop gekregen. Ze is namelijk ook erg extreem, heb zoiets nog nooit meegemaakt!
hoe is jou paard bijvoorbeeld nu met rijden, en voordat je hetgene voerde wat je nu voert??

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:50

hij heeft het een beetje met vlagen, ook verschil op het weer.

hij is nu nog steeds heet en kijkerig van zich zelf en er zijn dagen bij dat er nog niets mee te doen valt, (vaak dagen wanneer hij wat last heeft van zijn spieren) maar over het algemeen is hij tegenwoordig goed te rijden, werkt lekker mee en blijft goed geconcentreerd.
in de periodes dat hij minder is is hij extreem kijkerig en druk, niets mee te doen eigenlijk, alleen eh proberen om de rust te zoeken en hem heel hard laten werken.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:35

Hey,
Even een vraagje wat krijgt jou paard preccies aan voeding op 1 dag... dus ook wat je aan supplimenten enz toevoegt...
Ik krijg het idee dat jou paard zoveel energie binnenkrijgt dat hij het niet kwijt kan. Ik zou er denk ik voor kiezen om het paard 1 schep minder brok te voeren en iets meer hooi. Hierdoor krijgt hij wel genoeg voeding binnen maar iets minder energie Hyper!

Der is mij altijd geleerd dat als je normaal hooi hebt en je paard genoeg hooi voert je een fatsoenlijk B parcoursje kan springen zonder brok bijgevoerd te krijgen.

groetjes