Welk voer en welke extraatjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hOlly_Girl

Welk voer en welke extraatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 16:36

Heej,
Mijn pony Casis krijgt op de pension stal 's morgen een grote berg hooi.
Ik wil hem graag wat extra geven, wat kan ik dan het best geven?
Ik had zelf gedacht aan Musli?
Wat krijgt jullie paard als voer en wat als extra ? Knipoog

Groetjes en bedankt alvast Bloos

Thirsa_

Re: Welk voer en welke extraatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:59

Mijn paardje krijgt 3x per dag een kwart kilo biks, 3 keer per dag hooi en als ik er ben eens een snoepje, appel, wortel oid.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:03

Voer alleen als ie gelopen heeft krijgt ie krachtvoer anders alleen gras. Hij krijgt 1/4 muesli met kruiden (subli) en 3/4 nature's best (Pavo). Extra is wortels, slobber, snoepjes, appels, brood ligt er aan wat ik heb maar ik krijg sowieso elke week 20 kilo worteltjes.

Het ligt er een beetje aan wat jij je paard wil voeren en wat voor paard het is kan ie tegen eiwitrijk voer of juist helemaal niet. Op zich is Pavo's nature's best altijd wel goed want het bevat weinig eiwit, geen haver en geen suiker.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:55

-> VS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:43

Mijn 3jarige Friesche merrie, 1.60, nauwelijks arbeid en 4de maand dracht krijgt de hele dag weidegang, iedere dag een halve plak hooi, 2 handjes Muesli met Drainage Compositum, Lijnzaadolie, HMP Horse en Merriekruiden en ze krijgt altijd een korte tijd der Horselyx (15kg Liksteen) voorgeschoteld.
En altijd wel 'tussendoortjes' als een winterpeen of een kruidensnoepje ofzo.

ukkepuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:47

die van mij krijgt 2x per dag musli en 4x hooi. als ze braaf is krijgt ze een appeltje of worteltje en als ze heeft gelopen wel eens een handje musli maar verder niets. ze is snel dik dus probeer dat goed onder controle te houden.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:51

's winters krijgt mijn knollie onbeperkt voordroogkuil en 's ochtends en 's avonds een kilo biks (totaal 2 op ee ndag dus).

's Zomers krijgt ie vooral gras (24/7) en een kilootje biks

Extra krijgt hij een keer een appeltje, of biks omdat hij het verdient met VHD, een broodje, enz enz. Extra geef ik hem niet. En 1 x in de zoveel tijd een vitaminestoot