Proflex en anderen bij artrose (ingredienten)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Proflex en anderen bij artrose (ingredienten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:47

Mijn haf heeft artrose, waardoor ze in de winter vaak stijf loopt, veel struikeld en heel af en toe iets onregelmatig is.
Sinds ruim 2 jaar krijgt ze glucosamine complex van de groene os, waar ze redelijk goede resultaten mee heeft.

De afgelopen zomer heeft ze zonder glucosamine gestaan, en dat ging door de weidegang en warmte erg goed! Nu wil ik toch weer iets bestellen voor de komende winter, maar twijfel of ik nog voor glucosamine complex zal gaan, omdat er inmiddels zo veel nieuwe producten en inzichten zijn gekomen.

Op de site van de paardendrogist zag ik het product Proflex. Heeft iemand hier ervaring mee?
In de ingredienten valt het mij op dat dit middel geen chondroitine bevat, maar ergens anders noemen ze dat wel.. weet iemand hoe dit zit?

Verder lees ik veel over joint saver pro, maar ik kan niks over dit product vinden. Weet iemand wat de prijs hier van is (en hoe lang je er mee doet), en vooral.. wat de ingredienten zijn? Met name in de hoeveelheid glucosamine, chondroitine en MSM ben ik geinteresseerd.

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Proflex en anderen bij artrose (ingredienten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:37

ik heb joint saver pro.
Er zit inderdaad glucosamine in en chondroitine en msm en zwavel.
Ik koop het bij mijn oude dierenarts omdat het daar het goedkoopste is.Ik hoor prijzen van over de 100 euro.Ik betaal 87 euro voor een pot.Daar doe ik 3 maanden mee.Jij met je haf zal daar ook op zitten denk ik.Alleen je eerste pot gaat harder omdat je de eerste maand meer moet geven.
Mijn pony staat daar nu een jaar op en is sinds dat jaar niet meer kreupel geweest.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Proflex en anderen bij artrose (ingredienten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 14:48

Bedankt!
Hoe lang je er mee doet en de prijs is ongeveer gelijk aan glucosaminecomplex wat ik haar altijd voerde. Het is jammer dat ik nergens op internet kan vinden wat precies de hoeveelheid is van de ingredienten, dan kan ik dat een beetje vergelijken.


Ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die een product gebruiken dat eigenlijk voor mensen is? Ik heb eens gezocht op internet, en bijv. het product Atro flex (vloeibaar) is qua samenstelling niet veel anders dan glucosaminecomplex. Alleen de hoeveelheid MSM zwavel is wat lager, maar dat is natuurlijk goed bij te vullen met een ander supplement. De prijs van dit middel is wel redelijk wat lager dan de paardenvariant...

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Proflex en anderen bij artrose (ingredienten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:08

ik kan wel even voor je kijken vanmiddag op de pot.geef ik je het wel door

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Proflex en anderen bij artrose (ingredienten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:47

Dat zou ik heel fijn vinden!! bedankt alvast! Haha!

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Proflex en anderen bij artrose (ingredienten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:36

sorry vergeten.Ik probeer er morgen aan te denken.