Paard lust Pavo's natures best niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankem

Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 09:44

Mijn paard is ziek geweest na het bekappen van de hoeven. Ze kreeg toen quadrisol pasta over haar muesli, omdat ze even geen brok mocht. Sindsdien hoeft ze dus haar muesli niet meer, ook al zit er niets overheen. Ik vind dit erg jammer want ik voer haar naast haar 2 x 1/4 brok een handje muesli na de arbeid. Als beloning.
Heeft iemand een tip hoe ik dit weer aantrekkelijk kan maken voor haar? En anders een tip wat ik wel kan voeren als beloning? Het liefst van Pavo, want dat kan ik het makkelijkste bestellen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:12

Misschien stukjes appel/wortel en daar iets muesli doorheen. Of steeds een klein handje door de brok. Grote kans dat ze het als je er geen aandacht aan geeft dan weer gaat eten en daarna ook lust als je alleen dat geeft.

Anoniem

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:15

Sluit me bij de tip van Kyona aan.
Doe er voorlopig iets lekkers in, waar je paard van houdt. Wortels? Appels? Ander fruit? Beetje honing erbij? Ook Fenegriek is een goeie smaakversterker, mijn paard - erg kieskeurig- is er dol op Haha! !

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:06

Maar Quadrisol is niet voor niks makkelijk in pastavorm, spuit je zo in de mond, of laat ze dat niet toe?

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:16

Indd wat lkkrs er doorheen,mn paard had dat toen ook dat ze t niet meer lusten,en ben er toen appelstroop doorheen gaan doen .
En later langzaam weglaten,en nu eet ze gewoon weer alles Lachen

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:19

Ik geef je paard geen ongelijk... Quadrisol is zoooo ontzettend VIES!! Misschien een tip voor de volgende keer: spuit de gewenste hoeveelheid op een boterham met heel veel appelstroop. Dan proef je dat spul bijna niet meer. Mijn pony trapt er in!
Ik zou de muesli die je nu geeft weer associeren met iets fijns. Dus idd, iets lekkers erdoor doen. Uit je hand laten eten? Etc. Komt vanzelf goed!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:20

Mengen met appelmoes! Mijn paard at haar brok met Primeval Gelatinaat erover ook niet, maar met appelmoes erdoor gemengd was het zo op Tong uitsteken

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:21

en aan de andere kant...
je wis muesli geven als beloning... wat voor beloning is het dan als ze dat vies vindt? Geef dan lekker ipv een handje muesli een appeltje ofzo.

ankem

Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: Paard lust Pavo's natures best niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:59

We zijn over gegaan op Cerevit, maar ook dat wilde ze niet eten. Appeltjes en worteltjes zoekt ze er gewoon tussenuit, dus dat helpt ook niet.
Vandaag een pot appelmoes gehaald en er door gemengd en toen at ze haar bakje leeg. Lachen
Straks rustig weer afbouwen..Knipoog