Wat voeren aan te dun paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Wat voeren aan te dun paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:14

is je paard altijd te dun geweest?
of is hij ineens dun?
Komt hij aan als je hem meer voert? en wat voer je hem precies *welke brokken, merk)
Waar is hij mager? Zie je alleen zijn ribben? Of is hij ook ingevallen in de flanken?
Wat is het voor paard? Stress diertje? of rustig? groot of klein?
Werkt hij of zij veel?? Heeft ze een veulen?

Allemaal dingen die makkelijk zijn om te weten om een passend voeradvies te geven.

Jinte

Berichten: 4835
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wat voeren aan te dun paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:44

CarpeDiem schreef:
is je paard altijd te dun geweest?
of is hij ineens dun?
Komt hij aan als je hem meer voert? en wat voer je hem precies *welke brokken, merk)
Waar is hij mager? Zie je alleen zijn ribben? Of is hij ook ingevallen in de flanken?
Wat is het voor paard? Stress diertje? of rustig? groot of klein?
Werkt hij of zij veel?? Heeft ze een veulen?

Allemaal dingen die makkelijk zijn om te weten om een passend voeradvies te geven.


Ze is wat ingevallen sinds dat we haar hebben, we hebben haar pas 7 weken, kan komen doordat ze niet meer 24/7 buiten kan staan...
Wat voer ik precies: Paardenbiks van Pavo volgens mij(zal het even navragen aan de houder van de pensionstal)
Verder voer ik Musli met kruiden van Subli bij, elke dag
Waar is ze mager: ingevallen bij de flanken, en dr buik is wat ingevallen, zie haar ribben nog net niet...
Ras: Tinker
Stressdiertje: Nee
Rustig: Ja
Hoogte: 1,64
Werkt veel/weinig: wordt 4 a 5 keer per week bereden en als ze 4 keer per week wordt bereden 1 keer per week longeren.
Soms is het 1 keertje meer, ik rijd nooit langer dan een half uur
Heeft ze een veulen: Nee

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Re: Wat voeren aan te dun paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:39

ik zou de vorige eigenaar even bellen en vragen wat ze daar gevoerd kreeg. en of ze daar gereden werd? als ze gewend was om de hele dag op een volle wei te staan en niet te werken en ze staat nu ineens op stal dan verklaart dat wel waarom ze wat ingevallen is. ik zou haar dan onbeperkt hooi voeren en je krachtvoer aanpassen naar hoeveelheid werk (dus meer of langer rijden=meer voeren)