Vraagje ik kom er niet meer uit. Met een paar maanden ga ik gelukkig alleen voeren en moet ik natuurlijk wel weten wat een normaal paard eet. Maar nu even mijn eigen vreetzakje die altijd honger heeft.
Het is een KWPN ruin van 1.74 die vijf keer in de week tot een uur meot werken en ongeveer vier uur per dag op de weide loopt. Hij loopt L2 dressuur maar we trainen inmiddels ruim M.
Hij krijgt echter maar een kwart kilo haver en een kwart kilo musli per keer en dat twee keer daags.
Nu is het echt geen bottenzak ofzo, hij ziet er redelijk uit maar de energie zou wel eens iets meer kunnen zijn.
Nu voer ik inmiddels zelf anderhalf kilo bij want ik snap ook wel dat dat te weinig is.
We staan op een pensionstal en betalen dus ook nog 240 euro in de maand ervoor.
Nu kwam ik er dus vandaag achter dat er gewoon te weinig gevoerd wordt omdat ze de paarden te dik vinden.
Wat denken jullie ervan wat moet zon dier nu eten.
Het is ook zo op en af dan vallen ze extreem af en krijgen ze na een boel boze woorden van mij meer te eten, dan vinden de staleigenaren hem weer te dik en gaan ze weer extreem op dieet. Het is afzien nog een maand of twee maar toch het gaat om het principe.