groot weiland veel gras

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

groot weiland veel gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 16:04

Hoi, ik heb nu voor 4 maanden weiland van bijna 3 hectare tot mijn beschikking. Is gehooid maar in korte tijd is het gras toch behoorlijk gegroeid. Nu staan er 3 paardjes op, moet ik nu de wei afzetten of niet? Toen ik een andere wei had deed ik dat wel, om gras te sparen, maar nu staan ze er maar 3 maanden en dat eten ze nooit van zijn leven kaal in die tijd. zal ik om te voorkomen dat ze te dik worden nu afzetten? of niet?

Manderino

Re: groot weiland veel gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:26

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe groot drie hectare is Nagelbijten / Gniffelen ,Ik bedoel als het echt te groot is dan zal ik een stukje afzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:05

Mij is vetreld dat hectare ongeveer een voetbalveld is; Kun je dus ook aardig nagaan hoe groot het weiland is Knipoog

Je zou kunnen overwegen áls je twijfelt eerst de helft af te zetten, als je die mogelijkheid hebt. Maargoed, begrijp dus dat de paarden er al op staan?
Ligt er sowieso aan of de paarden dik worden ervan, de één wel, de ander niet.

peertjow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:52

Pas op voor hoefbevangenheid met zoveel grasland Lachen

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:57

Ik zou het in stukken verdelen en dan iedere keer een stukje erbij wanneer het huidige stuk kaal wordt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:31

ja, heb het nu in 1/3e verdeeld. paaltjes staan er al in, straks evne stroomdraadje ertussen zetten. 1 ponny is al beetje al bolle kant, dus die word nu helemaal tonnetje rond. Als ik nu langer op die wei bleeg had ik allang in 4 gedeeltjes verdeeld, maar over 4 maandne ben ikw eer weg, dus echt veel zin om zoveel tijd erin te steken heb ik niet. heb nu 1/3e afgezetn, en verplaatst die draad over een maandje of zo wel weer. maak de gaten dan wel dicht, heb nu met gewone palen gedaan ipv zo`n verplaatsbaare paaltjes, die zijn veel te duur, heb dr veel te veel voor nodig dan

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:35

Miirthe schreef:
Mij is vetreld dat hectare ongeveer een voetbalveld is; Kun je dus ook aardig nagaan hoe groot het weiland is Knipoog

Je zou kunnen overwegen áls je twijfelt eerst de helft af te zetten, als je die mogelijkheid hebt. Maargoed, begrijp dus dat de paarden er al op staan?
Ligt er sowieso aan of de paarden dik worden ervan, de één wel, de ander niet.

2 voetbalvelden zelfs Knipoog .

Het is inderdaad verstandig om een stukje af te zetten. Wij hebben 8 paarden op 1 hectare lopen en zelfs wij hebben 1 deel afgesloten waardoor ze nu op 4/5 hectare lopen.
Mar het hangt er ook vanaf of je b.v. koudbloeden hebt, dan zou ik helemaal een stukje afzetten.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:50

Lynn_Nikita schreef:
Hoi, ik heb nu voor 4 maanden weiland van bijna 3 hectare tot mijn beschikking. Is gehooid maar in korte tijd is het gras toch behoorlijk gegroeid. Nu staan er 3 paardjes op, moet ik nu de wei afzetten of niet? Toen ik een andere wei had deed ik dat wel, om gras te sparen, maar nu staan ze er maar 3 maanden en dat eten ze nooit van zijn leven kaal in die tijd. zal ik om te voorkomen dat ze te dik worden nu afzetten? of niet?

Niet allene voor het dikmaken, maar denk je ook aan koliek enz?
Ik zou het maar afzetten het is wel er veel om ze 24 u/pd op te laten staan.