Meer energie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debor

Meer energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:37

Wie kan mij helpen, ik ben op zoek naar een supplement dat een paard meer power en energie geeft

Brennie

Re: Meer energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:52

Begin eerst eens met meer krachtvoer te geven en een vitaminespuit. Verder je werk aanpassen, door afwisseling en niet te veel willen. Dus een jong paard bijvoorbeeld niet 7 dagen in de week een uur rijden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:21

Ik geef mijn paard al n maand of 5 kentucky lite E bij en hij heeft hier meer energie door gekregen... ik rijd hem intensief, wedstrijden en voor school.
Mischien dat het je kan helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:53

Veel effect zal een vitaminespuit voor zoiets niet hebben; net zoiets als nu zelf 2 vitaminepillen slikken.
Wat voer je nu? Heeft je paard opeens minder power of wil je nu meer power zeg maar? Zal ik eens kijken bij voerleveranciers naar muesli/brok met een hoge(re) energiewaarde. Lachen
Of haver kan een optie zijn, ieder paard reageert hier weer anders op.
Ook dagelijks een kopje olie (Zonnebloem/Maiskiem) wil wel eens heel goed helpen! Alleen kan je paard dan meer op gewicht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:52

VSW --> VS.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:29

haver voor meer pit, maar niet te veel. veel paarden worden hier heet van, gewoon een granen mix of naturel haver, olieen kunnen ook helpen maar niet zo erg.
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:20

Olie ligt eraan, valt altijd te proberen Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:29

je moet kijken naar krachtvoer wat bestaat uit elementen die snel op te nemen zijn.

alle krachtvoerders bestaan uit verschillende verhoudingen de een geeft weinig energie, de ander geleidelijk aan en de ander direct.

voor extra energie zou je kunnne kiezen voor een product wat snel omgezet wordt zoals gepunte haver of gerstvlokken.

ook kun je kijken naar wat voor soort brok je voert hier zit ook erg veel verschil in.

ga gewoon naar een voederhandelaar met verschillende soorten merken en laat je adviseren.

verder voor snelle energie, zijn er energieboosters op de markt van cavalor.

verder is het heel erg belangrijk dat de voeding op de goede manier opgenomen wordt dit bereik je door te zorgen voor een goede darmflora en een goede algehele conditie van je paard.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:38

Debor schreef:
Wie kan mij helpen, ik ben op zoek naar een supplement dat een paard meer power en energie geeft

Wat krijgt je paard nu te eten?