Werking supplementen minder in warme slobber??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Favre

Werking supplementen minder in warme slobber??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:47

Hallo allemaal,

Mijn paard krijgt elke dag MSM poeder en nu (tijdelijk) Opkikker. Hij eet deze poeders dus alleen als het door de slobber zit,over zijn gewone voer heen dus niet. Nu vroeg ik mij af of het uitmaakt voor de werking van de poeders als je het door de warme slobber doet. Slobber maak ik namelijk altijd met warm water,en heb wel eens ergens opgevangen dat het warme water de werking weghaalt?
Iemand die er verstand van heeft?

Kyona

Re: Werking supplementen minder in warme slobber??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:41

Doe je het echt met heel heet water? Neem aan dat je het af laat koelen tot lauwwarm voordat je het geeft. Ik zou dan iig het poeder er op het laatste moment doorheen doen.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:58

Nee uiteraard niet met heet water,water is lauw/warm,niet kokend heet. Maar weet je of de werking dan weggaat of minder word door warm water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:44

Nou nee, ik hoor over zat paarden dat die hun medicijnen door de slobber krijgen, dus dat lijkt me niet. Lachen

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:47

Ik gaf Gold gekookt water eerst altijd door zn slobber,en medicijnen of wat dan ook deed ik er altijd doorheen.
Meestal is t alleen als je medicatie op alcoholbasis heb ,dan verbrand de alcohol.
Maar goed anders laat je t toch eerst ff wat afkoelen en doe je op t laats zn spullentjes erdoor heen Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:30

Lijkt me erg onwaarschijnlijk hoor Lachen

idd wat goldflower zegt, asommige medicijnen kunnen misschien vervliegen, maar denk dat dat vrij zeldzaam is eerlijk gezegd.

Voor de zekerheid kan je het pas toevoegen als de slobber al is afgekoeld Lachen