wie heef er ervaring met het produkt Black As Knight

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

micky

wie heef er ervaring met het produkt Black As Knight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:51

Black as knight voort gebruikt om de vacht van een verkleurd paard(zwart) weer mooi te krijgen wie heeft dit produkt wel eens gebruikt ???

en wat zijn jullie ervaringen ermee????

oukje26

Re: wie heef er ervaring met het produkt Black As Knight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:36

ik zou er ook wel meer van willen weten of het echt helpt.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:25

Ken iemand die het een tijd gebruikt heeft. Was er niet over te spreken, paard werd er nauwelijks zwarter van (was ook verkleurd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:06

Ik denk bij dat spul niet zozeer dat ze er zwarter van worden, maar dat ze beter hun kleur behouden en al zijn ze eenmaal zwart, dat die kleur dan ook echt een mooie, diepe glans krijgt. Net zoiets als met shampoos Knipoog

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:36

Ze schijnen er inderdaad zwarter van te blijven, maar het is erg belastend voor nieren en lever, die troep is niet goed.... beetje gekleurd kanarievoer om je kanarie rood te houden: dat effect... niet helemaal gezond dus!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 07:25

Ik heb een tijdje Gold as Sun gegeven aan mijn paard ( voor vossen is dat). Niet echt verschil maar wel een drama toen ik ermee stopte. Toen werd de vacht vreselijk dof en bleekte uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:22

Krista schreef:
Ze schijnen er inderdaad zwarter van te blijven, maar het is erg belastend voor nieren en lever, die troep is niet goed.... beetje gekleurd kanarievoer om je kanarie rood te houden: dat effect... niet helemaal gezond dus!

Zit er veel chemische troep in dan?
Ik kon me alleen maar herrineren dat het op basis van zeewieren/kruiden en knoflook was ofzo?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:08

Ik had het er toevallig over met de dierenarts en holistisch dierenarts, en die gaven het allebei aan dat het niet zo lekker was voor lever en nieren...

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:42

Miirthe schreef:
Ik denk bij dat spul niet zozeer dat ze er zwarter van worden, maar dat ze beter hun kleur behouden en al zijn ze eenmaal zwart, dat die kleur dan ook echt een mooie, diepe glans krijgt. Net zoiets als met shampoos Knipoog

Juist, ze blijven langer zwart, mits je ze uit de zon houdt, zorgt dat het zweet in in de vacht trekt, enz. enz.

Je kan dus net zo goed gewoon een deken op doen als je je zwarte zwart wilt houden! Knipoog

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:23

Iemand die ik ken heeft het twee jaar aan zijn fries gevoerd, erg duur spul en een mooi verkooppraatje, hij bleef een vos... Haha!

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:57

volgens mij is het ook niet zo gezond nee..en zo duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:18

WesseLady schreef:
Juist, ze blijven langer zwart, mits je ze uit de zon houdt, zorgt dat het zweet in in de vacht trekt, enz. enz.

Je kan dus net zo goed gewoon een deken op doen als je je zwarte zwart wilt houden! Knipoog

Hihi, als je je zwarte paard altijd goed wast na het rijden en hem buiten onder een goed dek zet (liefst UV werend met hals, voor in de zomer zijn daar ook hele luchtige versies van) dan blijft ie in principe wel zwart.

Misschien dat dat black as knight de kleur dan nog iets dieper 'maakt', maar dat doet een beetje lijnzaad(olie) ook. Het laatste is wel veel portemonnee vriendelijker en ook nog eens goed voor de spijsvertering.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:14

Ik kreeg het ook bijna eens aangesmeerd, maar mij te dure troep hoor.

manneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:40

Mijn stalgenoot heeft het gebruikt maar alleen haar portomonee werd lichter.
zij zelf is er totaal niet over te spreken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:03

Mrietjesueel schreef:
Iemand die ik ken heeft het twee jaar aan zijn fries gevoerd, erg duur spul en een mooi verkooppraatje, hij bleef een vos... Haha!

Dit is toch wel heel dom hoor! Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:18

Ach, mijn Fries staat in de zomer de hele dag buiten in de volle zin. Met goed de zweetplekken weghalen, een speciale shampoo en zeewier/lijnzaad is ze deze zomer zeer mooi gebleven qua kleur Knipoog Zal wel aan het paard zelf liggen ook hoor.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:57

Wat zit erin, misschien is dat handig om te achterhalen? Ik verwacht eigenlijk dat er koper in zit (hoeveel?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 06:42

Dit is wat ik kan vinden:

BLACK-AS-KNIGHT bevat o.m.: Geëxtrudeerde gemalen sojabonen, zeewieren ( 5
verschillende soorten), plantaardige oliën, W-S Dakota gehakseld hooi, melasse, zout,
selderiezaad, nootmuskaat, rietsuiker, paprika, annatto, zink sulfaat, l-lysine,
riboflavine, biotine en foliumzuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 06:43

Annatto? Riboflavine?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:52

E160b Annatto, Bixine, Norbixine
CI 75120

Oorsprong:
Natuurlijke kleurstof geïsoleerd uit de zaden van de annatto boom ( Bixa orellana ). Annatto is het mengsel, bixine de vet-oplosbare component, norbixine de water-oplosbare component.

Functie en eigenschappen:
Rood tot rood-bruine kleurstof. De kleur is afhankelijk van waar het in is opgelost.

Producten:
Zeer veel producten

Acceptabele dagelijkse inname (ADI) :
Tot 2.5 mg/kg lichaamsgewicht voor annatto, tot 0.065 mg/kg voor bixine

Bijwerkingen :
Annatto kan allergie of eczeem veroorzaken. Welke stof in het mengsel hiervoor verantwoordelijk is, is echter niet altijd duidelijk.

Dieetbeperkingen :
Geen. E160b kan gebruikt worden door alle religies, vegetariërs en veganisten.

bron: http://www.food-info.net/nl/e/e160b.htm

Riboflavine of vitamine B2 of Lactoflavine is één van de voor de mens noodzakelijke vitaminen. Als additief is het toegestaan onder E-nummer E101. Het is een wateroplosbaar micro-voedingsmiddel dat van belang is voor de menselijke gezondheid.

Beschrijving van de functie
Riboflavine dient als co-enzym en speelt voornamelijk bij groeiprocessen een rol. Zoals andere vitamines B, ondersteunt het de energieproductie door een rol te spelen bij de metabolisatie (stofwisseling) van vetten, zetmeel en eiwitten. Vitamine B2 is ook nodig voor het vormen van rode bloedcellen, voor de ademhaling, voor de productie van antilichamen en voor het reguleren van groei en voortplanting. De vitamine is noodzakelijk voor een gezonde huid, nagels, haargroei en een goede gezondheid in het algemeen, inclusief de regeling van de schildklier activiteit.

Voorkomen
Het komt onder andere in lever, gist, melk en melkproducten voor en in groentes zoals broccoli, asperges en spinazie. De dagelijks benodigde hoeveelheid wordt gedekt bij een normaal eetpatroon. Riboflavine is sterk lichtgevoelig, echter zeer warmtestabiel, zodat het bij het koken behouden blijft.

Gevolgen van een tekort
Bij zwangere vrouwen en alcoholverslaafden kan een tekort ontstaan, hetgeen zich uit in huiduitslag, huidkloofjes, jeukende ogen en lichtovergevoeligheid.

Die klassische ziekte, waarbij behalve vitamine B2 ook een tekort aan vitamine B3, B6 en B9 meespeelt, heet Pellagra. Dit was vroeger de ziekte van de arme landbevolking. De naam stamt uit het Latijn en betekente „ruwe huid“. De ziekte begint altijd met typische veranderingen van de huid, die door zonlicht bestraald wordt. De ziekte werd toen met gist behandeld, dat veel van de benodigde vitamines bevat.

Geschiedenis
In 1920 is het ontdekt door isolatie uit eieren.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Riboflavine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:18

Hé top Knipoog

Als ik het zo lees snap ik alleen niet echt de 'functie' van Annatto? Is dat gewoon een toegevoegde kleurstof erbij?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:00

Miirthe schreef:
Hé top Knipoog

Als ik het zo lees snap ik alleen niet echt de 'functie' van Annatto? Is dat gewoon een toegevoegde kleurstof erbij?

en dan nog een róde kleurstof ook....... da's toch hetgeen je kwijt wilt in die zwarte vacht? Blauw had mij dan meer voor de hand liggend geleken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 06:51

Ja precies. Verward
Als paarden echt gitzwart zijn hebben ze ten slotte een blauwe gloed..