Pruimen eten slecht??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

Pruimen eten slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:36

Hoi, ik kwam net bij de wei van mijn shet aan, en er stonden 2 kleine kindjes, (hun tuin grenst aan de wei) pruimen van de boom in hun tuin te plukken en in de wei te gooien. Mijn pony at er een paar, toen heb ik gezegd dat ze dat maar niet meer moesten doen, omdat ze al eten genoeg hebben.
Maar nu vraag ik me af, is dat niet slecht? (ook door die pitten enzo?) Want hij hoestte een paar keer, (5 keer ofzo) en daarna was dat wel weer over dus hij is niet ziek ofzo..
Ervaring mee?
xxx

Kyona

Re: Pruimen eten slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:26

Paarden zijn vaak dol op pruimen. Een paar kan geen kwaad maar net als met alles teveel is niet goed. Mijn vorige paard at ze als hij de kans kreeg met pit en spoog de pit dan uit. Zelf geef ik ze liever zonder pit voor de veiligheid.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:50

Wij hebben ook een flinke pruimenboom staan en de paarden kregen er wel een paar per dag. En spuugde de pitten uit.
Geweldig gezicht is dat. Volgens mij is het niet schadelijk. Mits normale hoeveelheden.
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 23-08-06 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:41

Leuk om dit te lezen, ik vroeg het me nl. ook af of pruimen wel goed voor paarden zijn. Er staat bij ons een pruimenboom naast de bak en er vallen af en toe een aantal in de bak. Als mijn paardje de bak in komt gaat hij direct kijken of er nog wat pruimen liggen. Hij is er ook dol op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:59

Overdaad schaadt Knipoog .
Paarden mogen pruimen; Alleen teveel is nooit goed.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:01

als ze teveel krijgen kunnnen ze erdoor aan de diarree raken, maar een paar is oke

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:37

MirandaB schreef:
Wij hebben ook een flinke pruimenboom staan en de paarden kregen er wel een paar per dag. En spuugde de pitten uit.
Geweldig gezicht is dat. Volgens mij is het niet schadelijk. Mits normale hoeveelheden.

Heb mijn paard vandaag ook een pruim gevoerd, met pit, omdat ik nieuwsgierig was wat ze ermee zou doen. Nou, het was schitterend Haha! Na veel geslurp en onsmakelijke geluiden kwam er met gang een schoon afgelikte pit naar buiten Vork

Simoontje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:48

Pruimen mogen maar haal de pitten eruit, want de stoffen die daar in zitten zijn schadelijk voor je paard

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:49

Simoontje04 schreef:
Pruimen mogen maar haal de pitten eruit, want de stoffen die daar in zitten zijn schadelijk voor je paard

Dit is een bericht van 13 jaar oud, hoe kom je dit tegen? :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:10

Helemaal achter uit de kelder van bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:32

In verband met de warmte de diepste kelders in gekropen voor de meest afgekoelde topics?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:58

Omdat dit topic wel heel gedateerd is en TS niet meer online is plaats ik hier een slotje.