Hoeveel hooi?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Hoeveel hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 11:11

Mijn paard heeft altijd onbeperkt ruwvoer gehad, door 24/7 op het gras te zetten of kuil te voeren. Nu hebben wij daar waar ze nu staat altijd grote ronde balen en staat ze altijd met andere paarden, en wij geven gewoon zo veel dat er bij de volgende voerbeurt nog wat ligt.

Nu gaat ze op training op een andere stal, waar ze op box komt. Nu moet ik natuurlijk aangeven hoeveel hooi ze moet krijgen, maar ik heb dus echt geen idee!
Ze hebben daar kleine baaltjes.

Dus hoeveel kleine plakjes denken jullie dat een paard eet van ruim 500 kilo als ze onbeperkt mag eten? Ze krijgt daarnaast enkelt een half schepje meusli p/d en staan heel hoog in het werk (endurance en western); dus ze zal meer eten dan een paard wat enkelt stil staat.

moreliaJarig

Re: Hoeveel hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:27

Je kunt de plakken even wegen met een keuken weegschaal. Je kunt het beste 7 kilo geven schat ik zo. Mijn paard moet ook flink werken, weegt ongeveer het zelfde en krijgt zeker 7 kilo per dag. Ze krijgt nu zo'n 4 a 5 plakken naast weidegang overdag. S'avonds staat ze ook buiten op een stukje zonder gras, maar met hooi. Ik geef ook nog een brick samengeperst hooi en lucerne dus wellicht moet je nog iets meer hooi geven dan ik.

Tieme

Re: Hoeveel hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:28

denk toch wel op z'n minst een baaltje per dag. misschien nog wel 1,5. maar dat is toch een kwestie van uitproberen.