Pony zeewater drinken tijdens strandrit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Pony zeewater drinken tijdens strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 17:40

Flair wilt als ik op het strand rij altijd zeewater drinken. Meestal neemt ze een slok en dan heb ik het pas door en trek ik dr weg, ik vroeg het aan iemand op stal die zei dat ik het beste zeewier bij kon voeren. Iemand anders zei weer een zoutliksteen.

Wat denken jullie?

sunniebunnie

Re: Pony zeewater drinken tijdens strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:01

Sommige likstenen zijn toch ook zout???
koop dat gewoon is Sommige pony's vinden dat heerlijk
Laatst bijgewerkt door sunniebunnie op 08-08-06 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:04

Ik zou sowieso een zoutblok op stal hangen. Die grote witte blokken voor runderen kosten nog geen 5 euro bij de boerenbond.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:10

Ik zou ook een liksteen doen. Zitten allemaal extra vitaminen en mineralen in. Mijn paard vind het heerlijk! En kan er geen genoeg van krijgen lijkt wel. Haha. Je hebt ze ook in verschillende smaken. Appel, Wortel, Naturel.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:14

DianneF schreef:
Je hebt ze ook in verschillende smaken. Appel, Wortel, Naturel.

Die Lick-its moet je dus net niet hebben Lachen Daar zit helemaal nix gezonds in, da's puur en alleen suiker.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:11

@ Vonnie84 Ik heb geen Lick_Its. Ik heb gewoon normale likstenen, maar je hebt die sinds kort ook in smaken. En die van mij vind het heerlijk! Haha!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:40

Heb al aan de eigenaar gevraagd, die zegt dat ze aan een zoutliksteen niet komt, alleen lik-its, maar die zijn idd nergens goed voor.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:52

Je kunt die likstenen zo kopen bij een paardenzaak. Ze zijn niet duur, € 5.00 hooguit! Zou ik wel even doen als ik jou was!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:13

mijn paard heeft ook zo'n zoutliksteen vind ze heerlijk. ik had een groote voor €10,-

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:16

hasten schreef:
Flair wilt als ik op het strand rij altijd zeewater drinken. Meestal neemt ze een slok en dan heb ik het pas door en trek ik dr weg, ik vroeg het aan iemand op stal die zei dat ik het beste zeewier bij kon voeren. Iemand anders zei weer een zoutliksteen.

Wat denken jullie?

Gewoon laten gaan. Ze drinken echt geen grote slokken zeewater maar maken hun mond nat met het zoute water net als bij een (normale) liksteen.
De mijne doet dat ook wel eens, mond open, tong eruit en even heen en weer door het zeewater.
Paarden nemen geen dingen die niet goed voor ze zijn.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:17

Volgens mij is dat niet zo goed en een zoutblok is eigenlijk ook net goed. Het is slecht voor de nieren.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:18

Dealer schreef:
hasten schreef:

Wat denken jullie?

Gewoon laten gaan. Ze drinken echt geen grote slokken zeewater maar maken hun mond nat met het zoute water net als bij een (normale) liksteen.
De mijne doet dat ook wel eens, mond open, tong eruit en even heen en weer door het zeewater.
Paarden nemen geen dingen die niet goed voor ze zijn.

Sommige paarden nemen wel dingen die slecht voor hen zijn, zoals jakobskruid. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:42

Nouja, in de wei eten de meeste paarden er wel omheen, gevaar zittem in het hooi, waarin de plant 'verwerkt' zit, paarden eten het gewoon, alleen is de plant echter nog steeds giftig.
Maar ergens hebben jullie allebei gelijk.

Zoutblok is sowieso altijd lekker, kosten geen klap die blokken en zeewier kan altijd als gezonde aanvulling bij het dagelijkse voer.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:10

Zoutblokken zijn helemaal niet zo gezond. Dan kun je beter een Mineralenblok nemen. Daar zit minder zout in maar wel vele belangrijke vitaminen en minderalen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:14

Ik denk dat je pony op het strand gewoon dorst heeft en wil drinken, niet beseffende dat zeewater goor is! Mijn pony neemt ook wel eens per ongeluk een slok, mijn hond ook. Wat mijn pony trouwens erg leuk vindt is om met het schuim op de golven te spelen. Dan lijkt het alsof hij drinkt maar hij hapt met zijn lippen in het schuim.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:33

Ik zou je paard geen zeewater laten drinken. De samenstelling daarvan is wel iets anders dan een zoutblok en ze kunnen er behoorlijk van aan de dunne raken. Alhoewel ze inderdaad geen grote hoeveelheden zullen drinken, maar toch...

0Rocky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:31

yousra schreef:
Volgens mij is dat niet zo goed en een zoutblok is eigenlijk ook net goed. Het is slecht voor de nieren.

Een paard weet hoeveel zout ie nodig heeft en zal als ie geen zout nodig heeft het ook in de meeste gevallen niet eten. Alleen heb je geloof ik wel veel paarden die die likits zien als snoep !

0Rocky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:32

Zee water lijkt mij ook niet zo goed ! Zeker niet als een paard dorst heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:50

Xox schreef:
Zoutblokken zijn helemaal niet zo gezond. Dan kun je beter een Mineralenblok nemen. Daar zit minder zout in maar wel vele belangrijke vitaminen en minderalen

Nouja, met warm weer stellen ze een zoutblok toch echt op prijs.
Maar een mineralenblok is beter, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.

Overigens is het wel een risico met zeewater, tis echt smerig water, één grote bacteriebende, dat wil je niet weten. Is toch een andere 'samenstelling' dan zo'n mooi wit zoutblok dat je een de muur hangt..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:57

Ken een paard dat zelfs ernistige nierproblemen kreeg omdat ze teveel van het zoutblok tot zich nam. Daarom is een mineralen blok veel gezonder

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:36

Defeniëer dan eens "zoutblok" en "mineralenblok"
Want mineralen worden aangeboden in de vorm van zouten. Alleen kennelijk zit er in een zoutblok maar 1 soort zout, en in een mineralenblok meerdere soorten zouten?

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:05

Zoutblok en mineralenblok is toch hetzelfde? Zelf heb ik een hymalaya (ik weet niet goed hoe ik het schrijven moet) steen in mijn pony der box hangen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:20

Ja, volgens mij is een mineralenblok hetzelfde als een zoutblok. Alleen je hebt ze in verschillende soorten.
Je moet dus opletten dat je geen liksteen voor koeien of schapen koopt, want daar zitten andere mineralen in en in andere verhoudingen dan in een liksteen voor paarden.

Thijs14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:07

Een zout liksteen
ik heb het ook voor mijn paard Haha!
volgens mijn DA is het goed voor het paard en mijn paard vind het ook nog SUPER LEKKER

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:15

Marije_jiplover schreef:
Defeniëer dan eens "zoutblok" en "mineralenblok"
Want mineralen worden aangeboden in de vorm van zouten. Alleen kennelijk zit er in een zoutblok maar 1 soort zout, en in een mineralenblok meerdere soorten zouten?

Zelfs dat niet, in de grote witte blokken zitten zelfs meer typen mineralen dan in de 'gekleurde mineralenblokken'. Alleen de grote witte zijn afgestemd op de behoefte van runderen en de gekleurde kleintjes zijn specifiek voor paarden gemaakt.
Zie voor meer info de site van KNZ.