Ouder paard anders voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Ouder paard anders voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 22:38

Sjors is 23 maar nog vol op in de bloei van haar leven Lachen
Ze krijgt nu in de zomermaanden 2x half kilo krachtvoer/meusli en 2x daags hooi
in de winter 3x krachtvoer en 3x hooi (dan staan ze vaak niet lag op het land)
Ik rijd haar 3x per week ongeveer een 40 minuten tot 1.5 uur...

Ik ben van mening pas dingen te gaan aanpassen wanneer Sjors daat behoeft aan heeft..
Hoe doen jullie dat? Geven jullie nu al xtras?

Billy

Re: Ouder paard anders voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 06:11

Zolang het goed gaat gaat het goed, en zou ik niks veranderen. Op het moment dat je merkt dat ze afvalt of bijv minder goed gaat kauwen is het vroeg genoeg om te veranderen naar mijn mening

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:35

Gewoon fijn zo blijven voeren, en elk jaar goed de tanden laten bijhouden. Inderdaad een beetje opletten of ze niet afvalt.
Je zou eventueel in de winter wat extra vitamines ofzo kunnen bijvoeren als je merkt dat ze dat nodig heeft.
En oudere paarden komen vaak wat moeilijker door hun wintervacht heen, daar kun je lijnzaad voor gebruiken. Lijnzaad is altijd goed, goed voor de vacht en ook tegen verstoppingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:59

Als je paard het hier goed op doet, lekker houden zo. Sowieso gebit goed laten controleren, lekker veel ruwvoer en desnoods als het je nodig lijkt eens iets extra's bijvoeren zoals bijv. zeewier, een gezonde aanvulling.
Verder kun je hem door de vacht ieder jaar helpen met een kuurtje lijnzaad, zoals MysticTinker ook al aangaf.