ik denk dat dat een beetje afhankelijk is van in welke conditie je pony is, een shetje wordt snel dik en heeft over het algemeen echt heel weinig (tot geen) krachtvoer nodig. Ik weet niet of je met hem/haar werkt?
Onze shetjes krijgen echt een heel klein beetje slobber nu om medicijnen binnen te krijgen, anders krijgen ze een paar biksjes puur voor het "iets willen geven", maar nogmaals, ze zijn snel te dik met het risico op hoefbevangenheid!
De enigste keer dat ik echt krachtvoer heb bijgegeven was toen onze merrie drachtig was, ze kreeg toen driekwart maatschep biks omdat ze wat schraal werd. Nu zijn we haar aan het beleren voor de wagen en krijgt ze ook niets, zal juist blij zijn als er een paar kilo'tjes afgaan
Om een lang verhaal kort te maken
die van ons hebben eigenlijk genoeg aan alleen hooi. Een shet is/ wordt snel te dik. Het beste is denk ik goed kijken, persoonlijk zou ik met een kwart slobber beginnen en dat kun je dan altijd aanpassen als het gewenste resultaat uitblijft. Zo heb ik het bij onze merrie ook gedaan, langzaam opgebouwd.