Slecht in de vacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Slecht in de vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 11:42

Hallo,

Onze jaarlingen komen deze zomer ontzettend slecht door hun vacht. Ik weet dat lijnzaad hierbij kan helpen, maar omdat ze (nog) geen brok bijgevoerd krijgen, is dit niet de meest praktische oplossing.

Zijn er nog andere middeltjes of supplementen te krijgen?

Anoniem

Re: Slecht in de vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:32

Nouja, als je dat al onhandig vindt, waarom is een ander supplement dan wel een oplossing? Zit je met hetzelfde probleem.
Eetlepel lijnzaad kan ook simpel op een enkele boterham Lachen !

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:36

Zijn ze goed ontwormd?
Drinken ze genoeg?
Hebben ze geen zout tekort?

Dat soort dingen zou ik eerst even nakijken voordat je ze allemaal middeltjes toedient.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:39

mijn idee ook, drinken ze wel goed?

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 16:43

Voor zover ik dat kan beoordelen, ik ben er natuurlijk niet de hele dag bij, drinken ze goed. Ze hebben een zoutblok en worden goed ontwormd.

Zou het ook kunnen liggen aan het rare weer? We hebben een aantal weken erg grote verschillen gehad. De ene week bijna 30 graden en de week erop ineens 15.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:11

biotine bijvoeren werkt erg goed, maar ik moet zeggen dat meer paarden er last van hebben gehad dit jaar puur door het weer

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:40

Ik zou toch eens overwegen om de jaarlingen brok te gaan geven. Dit werkt heel goed bij paarden om door hun vacht heen te komen, er zitten vitamines en mineralen in. We hebben een jaarling gehad die midden in de zomer nog een plukkerige vacht had en toen kregen we de tip om hem krachtvoer te gaan voeren (met wat zonnebloem - of lijnzaadolie) en inderdaad; het jaar daarop had hij voor het begin van de zomer een strakke en glanzende vacht.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:25

Ze krijgen inmiddels weer veulenbrok bijgevoerd. Ook vanwege de slechte kwaliteit van het gras. Ben benieuwd of het wat beter gaat worden.