Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Misschien kan je er eens komen buurten?
Bedankt, of anders weet jij er een?
)
. Nu ik hem bijvoer valt hij niet verder meer af, maar komt ook nog niet aan, dus iets wat z'n energie langzaam afgeeft lijkt wel een beter plan dan een boost? Als hij er "heet" van wordt, loopt ie alle reserves er meteen weer af
Hoewel, ik rijd hem niet momenteel, longeer alleen een beetje voor de soepelheid, om te zorgen dat de reserves eraan blijven zitten....
ikke schreef:Je kunt ook gewone sla-olie geven, of zonnebloemolie. Wel rustig de hoeveelheid opbouwen. Het aardige van olie is dat je het ook aan hete paarden kunt voeren, het is "langzame" energie, het geeft geen explosies maar is over langere tijd bruikbaar voor het paard.
russel schreef:Mais of maismeel schijnt eigenlijk niet goed te zijn voor paarden, verzuurt de darmen en dat is weer niet goed voor de darmflora. Als het mais is uitgegroeid in de velden, ga ik wel plukken omdat hij dat zo lekker vind en idd wel aanzet, maar dat duurt nog even.
Ik probeer eigenlijk iets te vinden waardoor hij vet aanmaakt.
Als je een paard helemaal qua rantsoen omzet naar mais dan kan dat problemen opleveren. Ik zou je anders aanraden om gepofte mais mee te voeren bij het gewone rantsoen. Je hebt helemaal niet veel nodig (nog geen halve schep per dag) en binnen no time ziet je paard er gezond en rond uit.RUBYWHITE schreef:russel schreef:Mais of maismeel schijnt eigenlijk niet goed te zijn voor paarden, verzuurt de darmen en dat is weer niet goed voor de darmflora. Als het mais is uitgegroeid in de velden, ga ik wel plukken omdat hij dat zo lekker vind en idd wel aanzet, maar dat duurt nog even.
Ik probeer eigenlijk iets te vinden waardoor hij vet aanmaakt.
Het is wel goed voor de paarden, mits met mateAls je een paard helemaal qua rantsoen omzet naar mais dan kan dat problemen opleveren. Ik zou je anders aanraden om gepofte mais mee te voeren bij het gewone rantsoen. Je hebt helemaal niet veel nodig (nog geen halve schep per dag) en binnen no time ziet je paard er gezond en rond uit.
Of je mag hem hier wel op de wei zetten, wij hebben gras genoeg wat niet kapot gegaan is.