Vliegenblok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biek

Vliegenblok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:12

Wie heeft er ervaring met het vliegenblok van Farm-O-San?
Even ter verduidelijking;
In het vliegenblok zijn kruiden (o.a. knoflook ) opgenomen waar vliegen en dazen een hekel aan hebben. Uw paard of pony neemt de mineralen op en daarmee een geringe hoeveelheid kruiden. De vluchtige fractie van deze kruiden komen via de bloedbaan en de huid weer naar buiten.
Uw paard of pony ruikt naar deze kruiden, met als gevolg dat de meeste vliegen en dazen uw dier zullen mijden.
Doel is vooral om de dazen te weren, maar ook andere insecten blijven uit de buurt.
Het vliegenblok is een hardgeperst mineraalvoederblok, die zowel in de stal als in de weide verstrekt kan worden. Het blok is weersbestendig en kent door de zeer geconcentreerde samenstelling een lage dagelijkse opname.

TheSam

Re: Vliegenblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:44

Daar heb ik geen ervaring mee.. wel met het geven van knolflook en andere kruiden en dat heeft totaal geen effect op het verweren van vliegen e.d. Alleen dat het paard uit zijn bek stinkt Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:10

Andere zijn van mening dat door de zuivering van het bloed door knoflook voor steekinsecten schoon bloed niet lekker smaakt.
En met zweten komt die lucht ook weer ´tevoorschijn´ .
De meningen zijn erover verdeeld in ieder geval..

Heb geen ervaring met het likblok.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:04

Ik ok niet, wel, net als The Sam met knoflook, en dat hielp niet. Ik heb dus zomaar het idee dat een likblok ook niet gaat werken