Ervaringen met het kruidenmengsel Stop Itch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Ervaringen met het kruidenmengsel Stop Itch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 14:34

Mijn merrie (nu vijf jaar oud) schuurt dit jaar helaas erger dan de afgelopen zomers. Toen schuurde ze haar staart een beetje, maar dat was prima onder controle te houden door dagelijks AVS14 te smeren. Dit jaar helpt het smeren van dat product echter niet meer voldoende, dus ik ben op zoek naar iets anders. Op de website van de Paardendrogist zag het kruidenmengsel Stop Itch van Wendal Herbs: “Krachtig kruidenmengsel voor de huid en de bloedsomloop. Bevat kruiden die de doorbloeding stimuleren, helpen bij de afvoer van afvalstoffen en die bijdragen aan een betere weerbaarheid van de huid.”

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik overweeg om het te bestellen (en daarnaast zou ik overschakelen op een ander smeersel)

Balte

Re: Ervaringen met het kruidenmengsel Stop Itch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:56

Geen ervaringen mee maar ik denk dat je die kruidendinges toch zal moeten ondersteunen met een smeersel Knipoog.
Eventueel bezorg ik je via Marc zo'n fles van onze apo als je wil.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:19

ik heb het wel naast het smeren gevoerd bij mijn pony was het daarna over. maar bij elk paard is het anders...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:44

Bedankt Anja, ik houd het zeker in gedachte, maar ik ga Liberate smeren op aanraden van Tamara (Ebro), dat is gewoon verkrijgbaar in de dichtstbijzijnde ruitersportzaak, en zij is er enthousiast over. Moest dat toch niet helpen ga ik voor het product van je apotheker Lachen

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:48

Libierate is goed maar euh duur...
Zo'n pot kost rond de 30 euro en als je goed smeert, denk ik dat je er maar een maand mee doet. Product van apie kost 25 euro of zelfs ietsje minder dacht ik en daar kom je echt wel een hele zomer mee toe.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:56

30 voor een hele maand duur? Ik gebruik nu Cojosol en dat is dubbel zo duur voor een litertje waar ik ook maar om en bij een maand mee doe.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:07

Eilandje schreef:
Bedankt Anja, ik houd het zeker in gedachte, maar ik ga Liberate smeren op aanraden van Tamara (Ebro), dat is gewoon verkrijgbaar in de dichtstbijzijnde ruitersportzaak, en zij is er enthousiast over. Moest dat toch niet helpen ga ik voor het product van je apotheker Lachen

Liberate heb ik hier in de omgeving overal gezocht bij de ruitersportzaken, op aanraden van een veearts, maar ik kon het nergens vinden! Zelfs bij de divoza hadden ze er nog nooit van gehoort.. Kun je mij uitleggen hoe de verpakking er uit ziet en is Liberate het merk of het product en wat is dan het merk? Vast bedankt!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:54

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 09:14

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 09:18

Trouwens, hier kan je het online bestellen:
http://www.kerckhaert.be/nieuws/?id=66

ik heb het gisteren voor het eerst gebruikt, paard eerst helemaal gewassen met de Liberate shampoo en dan goed veel crème op haar staartwortel en manenkam gemasseerd, ik ben benieuwd!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:06

Dankje wel!

Eilandje schreef:
Het is een Belgisch product, vandaar wsch dat het in Nederland zo moeilijk te vinden is.

Dat denk ik dan ook ja. Het was ook een belgische veearts die het me aanraadde.