Ervaring sputolysin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Ervaring sputolysin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:08

Hallo

Heeft iemand ervaring met sputolysin?

Anoniem

Re: Ervaring sputolysin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:36

Ja, wij hebben het op stal en goede ervaring met gebruik Lachen .

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:33

Heb er ook goede ervaring mee. Wel volgens voorschrift van de dierenarts; afhankelijk van de soort hoest schrijven ze vaak sputolysin of ventipulmin of een combi voor.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:43

Het ene is voor de voorste luchtwegen en het andere voor het achterste gedeelte, zo zat het toch?

Heb het regelmatig moeten gebruiken en ben er erg tevreden over. wel aan de aanbevolen doseerhoeveelheid houden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:08

Niet helemaal waar, magicrover. Sputolysin is een slijmoplosser en die wordt ook gebruikt om slijm dieper in de luchtwegen op te lossen. Ventipulmin relaxeert bronchospasmen, wordt dus inderdaad wel bij diepere luchtwegproblemen gebruikt. Maar beide producten worden ook wel in combinatie gebruikt.

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:10

ik gebruik het zo nu en dan bij mijn pony ,sterre heefd een open gehemelte waardoor zij vaak last heefd van slijmophpingen en als ik dan een dag of 10 sputolysin gebruik is het een stuk minder
groetjes

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:18

zodra mijn paard begint te hoesten geef ik het direct. ( hij heeft een 'hoest'verleden en het scheelt weer een ritje DA waarvan ik toch al weet wat ik mee ga krijgen en wat me dat gaat kosten).
Meestal na een dag of 3 hoor ik hem niet meer, de laatste keer duurde het langer ( dag of 10) maar hij is er weer helemaal vanaf.