Iemand ervaring met Nervo Control?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Iemand ervaring met Nervo Control?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 08:24

Hallo bokkers,

Aangezien mijn pony onder het rijden zo nerveus is, alles eng vind en van ieder geluidje echt een drama maakt (bij het minste geringste springt hij van de hoefslag af en gaat er (vaak) flink vandoor, ieder rondje opnieuw), ben ik erover aan het denken om Nervo Control door zijn eten te gaan doen.

Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Goede of slechte, het mag allebei.

Alvast bedankt.

ikke

Re: Iemand ervaring met Nervo Control?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:05

Nope. Ik ken de naam, maar heb er geen ervaring mee.
Wel heb ik goede resultaten gezien met stressmix van Hofmans Lieve bij meerdere paarden van verschillende eigenaren.
Blijft natuurlijk wel eerst en vooral: waarom is je paard overal bang van? Het punt is namelijk dat deze toevoegingen je geen oplossing bieden maar slechts de gevolgen verminderen. Het is dus geen lange-termijn oplossing. Wel kunnen deze toevoegingen je paard over een drempel heen helpen, waardoor ze later wel met de situatie om kunnen gaan. Met name de stressmix beïnvloed het lerend vermogen niet, het haald alleen de scherpe kantjes af van de reactie.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:35

Ja, ik heb het wel ooit gebruikt, vond dat het niet echt werkte, ze at het trouwens ook niet.
ben op iets anders over gestapt, aangezien ze nervo control ook niet mag hebben. aangezien er iets in zit, wat dopingposetief zou zijn wanneer ze de doppingbox in zou moeten..

ik vind het dus geen aanrader.. wat ik nou gebruik vind ik wel goed werken.

(weet niet als dit is toegestaan, anders word de link wel verwijderd)

http://www.renpaarden.com/index_bestanden/Page1987.html

ik gebruik good as gold. is allemaal op natuurlijke basis. sportpaarden mogen het ook hebben, het verminderd niet de prestatie's van het paard.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:12

Voor zover ik weet, is Nerv Control geen doping, of iets wat er op lijkt, komt niet voor op de lijst....
Ik heb het afgelopen winter gegeven aan m'n paard en vond het resultaat toch best goed, alleen is het i.d.d moeilijk te geven, het zakt naar de bodem en dan eten ze het niet op.
Probeer eerst een kleine verpakking, anders blijf je er mee zitten.
Ik geef het nu niet meer, hij is met de zomer een ander paard, relaxt en minder geneigd om te schrikken, ga er van de winter weer mee verder.
Je moet het i.i.g 3 weken geven, dan gaat het pas werken.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:43

sam heeft het ook een paar jaar geleden gehad, het werkte redelijk. het duurde wel even voordat het werkte bij mij...inmiddels heeft sam het bij lange na niet meer nodig...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:04

Als je wilt zoeken met Google: de juiste naam is Nerv Control en het is van Pavo. Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:13

En als je interesse hebt heb ik nog een halve pot staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:48

VSW --> VS.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:26

Sugarmiss schreef:
En als je interesse hebt heb ik nog een halve pot staan Lachen

Hier ook Haha!

Ik voerde het mijn merrie, maar die reageerde er amper op. Ze bleef net zo druk en nerveus.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:22

Ik heb het mijn paard gegeven ivm stress op de trailer. Ze kwam er kletsnat van het zweet af, soms koliekerig. Daartegen heeft het wel degelijke een bijdrage geleverd (samen met veel oefenen). Tijdens het rijden is ze soms ook schikkerig, druk, een bommetje, maar dat is nog steeds zo bij tijden.

Caletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:37

Nerv Control helpt erg goed bij Uutje die ik rij, maar ik ben overgestapt op Piano van Marstall. Kilo prijs goedkoper. Van beide geldt dat je ze minimaal een week moet voeren voor je iets merkt. Na een maand loopt het pas echt lekker.....