ervaringen met de green guard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

ervaringen met de green guard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 08:50

mijn quarter merrie is ALTIJD te dik! ik voer haar nu niks bij nu ze op het land staat 24 uur per dag.

wel liksteen

wie heeft er ervaringen met de green guard en zijn jullie paarden er ook van afgevallen?

verder de positieve en negatieve punten.

Nathalie w

Re: ervaringen met de green guard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:40

Ik vond het niks alleen maar een gefrustreerd paard, heb hem weer verkocht.

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:43

Hoi,
Mijn paard wordt niet alleen snel te dik maar is ook erg gevoelig voor koliek, vooral bij wisselingen van het rantsoen.
Vorige jaar heb ik veel aan stripbeweiding gedaan, en dan deed ik haar de greenguard om als ze er weer een nieuwe strook (met langer gras) erbij kregen.
Het was even zoeken hoe strak die moet enzo, maar het werkte verder goed.
Alleen zitten er wel harde en scherpe randen aan. Daar heb ik dus al een blauw oog met een flinke schaafwond van opgelopen toen we in botsing kwamen met onze hoofden. (Tja, soms is ze een beetje lomp). En dat vind ik een groot nadeel.
Nu staat ze op een stukje dat zo kort is dat het niet nodig is en ook niet eerlijk zou zijn om hem om te doen. Bovendien gaat ze 's nachts op stal.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:24

Bij mij op stal zijn er 2 mensen geweest die een greenguard hebben gebruikt (bij mij weten).
De ene was er volgens mij wel tevreden over, de ander niet zo...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:08

ik vind het rot dingen het paard wat hem omheeft heeft er last van de eerste tijd heeft ie maar niet gegeten en nu eet hij de ene keer wel en de andere keer niet ik heb het idee dat het paard er niet blij mee is

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:26

Ik vind het rot dingen mijn pony kon er niet eens meer mee eten Boos! .
Groetjes vicktor5

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:54

ik vond het ook een rotding.
Mijn pony was alleen bezig met proberen dat ding eraf te krijgen door te schuren door het gras dus heb hem gelijk maar weer teruggestuurd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:44

bij ons op stal staat een paard wat hoefbevangen is geweest en heeft nu zo'n graasmasker om en het gaat perfect! beetje passen en meten tot ie uiteindelijk goed zit maar het werkt wel! Ziet er alleen niet uit, maar ze kan tenminste naar buiten en niet te veel grazen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:07

Heb hem ook gebruikt bij mijn paardje ivm hoefbevangenheid. Wel dat speciale halster erbij gekocht, anders zit de greenguard niet goed. In het begin ging het goed, maar toen het gras iets tekort werd kon mijn paardje bijna niets meer eten en ging toen constant even langs het hek om vervolgens heel gemakkelijk de greenguard af te doen. Maar zolang het gras niet tekort was, ging het goed (tuurlijk niet de meest ideale, fijnste is gewoon zonder toestanden in het weiland). Kreeg wel veel reacties, veel mensen vonden het zielig, maar ja, die mensen denken verder niet na waarom je zo'n ding omdoet he. Het was meer de keuze veel in de zomer op stal of toch lekker buiten (mijn paardje is echt een buitenpaardje, dus op stal wordt ze echt gefrusteerd). Tis natuurlijk niet ideaal, maar ja, je moet toch wat dan.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:11

Er is ook een ander graasmasker, dat schijnt fijner/beter te zijn dan de GreenGuard.
Betere pasvorm ed.
Weet alleen niet meer waar ze dat ding verkopen.. Nagelbijten / Gniffelen